SSD + HDD in AHCI op SATA3 (600)

Status
Niet open voor verdere reacties.

hinterglemm

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2007
Geachte forumleden,

Ik heb laatste een ssd en asus U3S6 module erbij gekocht voor de Sata6 poorten.
Nu heb ik de volgende problemen.
Ik kan alleen de onboard intel sata300 poorten in ahci zetten en niet de sata6 poorten. Althans dat staat niet in het bios.
Het OS start alleen op wanneer de ssd is aangesloten. Zodra ik de HDD erbij doe, dan blijft hij daarbij hangen tijdens het opstarten.
Tijdens Win7 installatie heb ik de HDD bewust niet aangesloten, later wel.
Ik wil graag de SSD en HDD op de Sate6 poorten aansluiten, waarbij de SSD als OS-schijf geldt en de HDD als opslag.
Hoe krijg ik dit voor elkaar? En ook in AHCI?
De meegeleverde drivers van de Asus module zijn geinstalleerd.
Hoor graag jullie reactie.

Met vriendelijk groet,
Martijn Heimensem

Ik krijg het idee dat die U3S6 geen eigen bios heeft. Als dat klopt, lijkt het mij dus ook onmogelijk om op te starten van harde schijven die daarop aangesloten zijn. Als dat weer klopt, dan lijkt die U3S6 mij alleen bedoeld voor het onderbrengen van extra schijven voor opslag, verder niets.

Natuurlijk kan het zijn dat ik je situatie-schets niet goed begrijp. Vooral "Zodra ik de HDD erbij doe, dan blijft hij daarbij hangen tijdens het opstarten." begrijp ik niet echt.

Tijs.

Ik krijg het idee dat die U3S6 geen eigen bios heeft. Als dat klopt, lijkt het mij dus ook onmogelijk om op te starten van harde schijven die daarop aangesloten zijn. Als dat weer klopt, dan lijkt die U3S6 mij alleen bedoeld voor het onderbrengen van extra schijven voor opslag, verder niets.

Natuurlijk kan het zijn dat ik je situatie-schets niet goed begrijp. Vooral "Zodra ik de HDD erbij doe, dan blijft hij daarbij hangen tijdens het opstarten." begrijp ik niet echt.

Tijs.

Op verschillende forums lees ik wel dat er een bios is. Alleen hoe kom ik daar?
In de bios van de moederbord staat geen optie op de ssd al eerste als OS te starten. Alleen HDD en cd.
Dit gaat echter automatisch als de HDD niet aangesloten is, dan gaat het goed. Maar zodra de HDD erbij komt, blijft hij hangen tijdens het opstarten. Daarmee bedoel ik dat de pc de AHCI sata poorten na gaat en dan niet verder gaat bij de poort waar de HDD op aangesloten is. Kan het helaas niet beter uitleggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan