SSD in een nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, de hele schijf dus en de partities qua grootte aanpassen zodat alles wordt gekopieerd.

Wat is er dan niet duidelijk aan de uitleg in die link?

Ok. Heb de schijf exact kunnen klonen. Dan de originele schijf uitgedaan. Pc start niet op. Gaat automatisch naar bios. Orriginele schijf ingestoken. Pc start niet op. Gaat automatisch naar bios. Wat kan ik doen? Bios ziet beide schijven staan!

heb intussen in bios kunnen instellen dat hij terug opstart... maar is nog steeds vanop de HD, Niet vanop de SSD...

Wat zie ik over het hoofd? Als ik de HD uithaal start hij niet op...

Maak eens een screenshot van schijfbeheer of die minitool met beide schijven erin.

Met de gekloonde schijf en met de schijf waarvan is gekloond is dit niet.
Of is die onderste de SSD?, dat is geen kloon van degene die er boven staat.
Mis het bovenste deel met de info.

Het bovenste is de HD. De onderste de ssd. Wat heb ik verkeerd gedaan? Mocht ik mss enkel c gekloond hebben en die andere partities niet?

Ik heb via "wizard", "copy partition wizard" de c gekloond, alsook de recovery partities.
Zoals je kan zien allemaal behalve de niet toegewezen delen.
Zou ik c alleen moeten doen?

Beste,

het is me gelukt om de schijf te klonen en nu start de pc op vanop de SSD. In 12 seconden staat hij klaar!
Bedankt voor jullie hulp!!

:thumb::thumb::thumb:

Klonen met Minitool, wel de hele schijf, OS en eventuele data partitie verkleinen anders past het niet.
http://www.minitool.com/partition-manager/partition-wizard-home.html

Mooi dat het is gelukt, verbaas mij alleen dat ik al in reply 2 melde dat dat je de hele schijf moet klonen en in andere reply's ook en dat je toch doodleuk alleen de C: schijf kloont en dat meerdere keren vraagd of je dat moet doen, vreemd, en dan ook nog als logisch station waar windows helemaal niet van op kan starten.

De logica van de pc wereld... ik snapte het niet direct. Ik wou ook geen fouten maken. Nu ik het eens gedaan heb zie ik wel wat je bedoelde!

Ik zou die HD nu willen wissen en gebruiken voor data en spellen.
Maar als ik de HD insteek start de pc op vanaf de HD.
In bios vind ik niet hoe dit te veranderen.
Ik kan boot veranderen van eerst CD, dan HD, dan USB etc... maar onder HD staat dan die 1TB HD en die ssd. Die kan ik onderling niet veranderen.

De SSD aan de eerste sata poort hangen en de harde schijf af koppelen, wordt er dan van de SSD geboot?
Zo ja, de harde schijf weer aankoppelen, aan de 2e sata poort of aam een sata poort voor data schijven, kijk in het manual van moederbord of pc.
Als het goed is heb je dan de SSD als eerste schijf.

Dan kun je in schijfbeheer of met die Minitool de schijf opnieuw indelen, partities verwijderen, primaire partities naar wens aanmaken, laten formatteren in ntfs en schijfletters geven.

Tip, maak een image van de C: en een backup via Windows.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan