Ssd in server?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0567

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2015
Hallo iedereen,
ik heb een vraag over ssd's.
Kan ik alle ssd's in een server gebruiken? 24/7? En kan ik dan het beste een Intel schijf gebruiken?
Alvast bedankt voor het antwoord,
Met vriendelijke groet, Bas

Misschien handig om te vermelden waarvoor je de server gaat gebruiken. Aan de hand daarvan kun je beter zeggen of het verstandig is om een SSD in een server te zetten.

Ik gebruik de server als Minecraft Server. Mij leek een SSD wel handig vanwege de vele schrijf en overdracht opdrachten.
Ik zou de SSD liever niet duurder hebben dan 50 - 100 euro. Een 32GB schijf zou ik al genoeg vinden. Dan draai ik het besturingssysteem op de gewone hardeschijven. Ik heb een HP Proliant ML110 G7. Hebben jullie een idee of ik gewoon de originele hardeschijven kan gebruiken, of een SSD? Ik zou graag ook een linkje hebben naar een webshop waar ik een SSD kan kopen voor mijn server :D Alvast bedankt voor de antwoorden.

Een Minecraft Server kan prima draaien op een normale HDD hoor, en ik spreek uit ervaring ;)

Hallo gast0505,
dit weet ik en hij draait best goed, maar alles kan sneller :P
En ik vroeg me af of ik hem ook daadwerkelijk sneller kan maken met een SSD, aangezien er veel Minecraft Server hosting bedrijven zijn die SSD hosting aanbieden.

Bij mij kan het niet sneller, of de server moet 2x zo snel draaien. Valt wel mee op een normale HDD hoor. Een server voert dan opzich wel veel schrijf opdrachten uit maar een normale HDD kan dit prima aan. En is goedkoper ;)

EDIT: Hoe groot is die server dan als je 32 gig wil hebben?

Je kunt het geld beter stoppen in een goede cpu, daar heb je met Minecraft meer aan.

Ja, wat zijn je overige specs eigenlijk? anders kan je misschien nog beter wat andere onderdelen kopen

Hallo,
de specificaties van mijn server zijn als volgt:
- XEON 3,3ghz quad 8mb cpu
- 12gb ecc 1333mhz ddr3 ram
- 750gb hardeschijf
Ik denk dat als ik de processor wil vervangen voor een betere dat ik snel over de 300 euro kwijt ben.
Ik heb naar mijn weten een redelijk goede server, maar wat ik eerder al gevraagd heb:
kan ik mijn server nog net iets sneller maken als ik de server op een SSD laat runnen?
Alvast bedankt voor het antwoord.

Ik denk dat het verschil tussen je HDD en een SSD niet merkbaar is. Een HDD is goed genoeg

Server is meer dan zwaar zat... kijk naar de eisen:
http://minecraft.gamepedia.com/Server/Requirements/Dedicated
Optimal 45+ Intel Nehalem-Based CPUs or AMD K10-Based CPUs
and better 8 GB
35 GB empty space
WAN UP 30 Mbit/s
WAN DOWN 15 Mbit/s

A Mechanical Disk or a SLC SSD with high Read/Write speeds is recommended

CPU's:
http://www.tomshardware.com/reviews/cpu-performance-comparison,3370-5.html
http://ark.intel.com/products/75054/Intel-Xeon-Processor-E3-1230-v3-8M-Cache-3_30-GHz

Ik denk dat de internet verbinding vaker beperkend is dan de CPU of harde schijf....

35 GB empty space..... A Mechanical Disk ......with high Read/Write speeds is recommended
Recommended ... niet eens verplicht..!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan