ssd in windows xp sp3

Status
Niet open voor verdere reacties.

ivopoelen

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2002
hallo iedereen,

Ik heb eind vorig jaar een ocz vertex 3 60 gb gekocht.
En in mijn win xp computer gezet die 24/7 aanstaat ivm bedrijfsprogramma's
Nu is het geval dat mijn computer ontigelijk traag wordt.
Deze schijf is de enige die erin zit. Er staat maar zo'n 15 gb aan programma, de rest is gewoon leeg.
Ik heb toendertijd voor zo'n schijf gekozen, omdat ik ieder jaar mijn schijf kon wisselen. omdat hij kapot ging.
"Wel 3 keer garantie gehad op een re3 schijf van wd"
Maar nu lees ik vanalles over trim van zo'n ssd, en ook dat dit niet werkt bij xp.
Het is niet mogelijk op win 7 op de computer te zetten.
Ik wil eigenlijk gewoon trim handmatig kunnen uitvoeren, weet iemand daar iets op?

krijg het namelijk niet gevonden op internet.

Alvast bedankt,

Ivo Poelen

XP en SSD gaat niet samen inderdaad en zo ver ik weet is TRIM niet op een andere manier uit te voeren.

Waarom kan W7 er niet op als ik vragen mag !?

p.s. Ga nu offline en lees morgen weer

hallo terrarabo,

Het programma heeft iss van xp nodig. Ook ondersteunen ze het niet meer als ik niet win xp erop heb staan.
Tevens hangt er nog een procescontroller van nedap aan. Toen mijn moederbord kapot ging door de onweer,
kon ik niet gewoon de hd omhangen en verder, de communicatie tussen die controller en de pc werkt nl niet meer.
Hiervoor moesten ze weer een nieuwe licentie activeren....

hoor wel een reactie...

groet ivo

PS zo snel mogelijk een nieuwe gewone hdd erin dus?

Hallo,

Kan ik niet deze schijf even tussen door met een usb verloopje aan mijn laptop hangen en dan TRIM uitvoeren. En zo als ie trager wordt even trimmen?

bedankt,

Ivo

Mijn PC werkt al een tijdje met een SSD en win XP en dat gaat goed.
Trimmen moet wel van tijd tot tijd handmatig met het tooltje SSD Tweaker. Hier aan te schaffen: http://www.elpamsoft.com/?p=SSD-Tweaker&Name=SSD Tweaker

Ik zeg met nadruk "aanschaffen" want de gratis versie heeft niet voldoende in huis om het XP/trim probleem op te lossen.

hallo srpchulp,

staat erop de pc helemaal geen windows 7 dan?
ook niet op een andere partitie ofzo?

mvg ivo

Oh, ik moet er nog wel bij vertellen dat er naast de SSD nog een "gewone" HD in zit waar de temp files van Windows en de IE op staan en ook de pagefile. Dat zijn de windows zaken die heel veel writes veroorzaken waar een SSD snel van volloopt en getrimd moet worden.
Ook heb ik XP op alle fronten aangepast aan SSD gebruik. Veel van die zaken worden automatisch geregeld door SSD tweaker. Op de OCZ web site staan een aantal tips voor SSD i.c.m. XP: http://www.ocztechnologyforum.com/forum/showthread.php?43460-Making-XP-pro-SSD-friendly

heb even op de site gekeken, maar er staat niet echt dat het programma ook een trimfunctie heeft.
Hoe lang draai je nu met de pc en nog geen vertraging van de schijf gemerkt?

Compare Editions of SSD Tweaker by Elpamsoft.com - Windows Internet Explorer.jpg

De Trim zit er wel degelijk op hoor.
Eens per maand doe ik die trim en dat werkt nu al zo'n 1,5 jaar goed.

Is het proberen waard.
Ik heb uiteraard wel allerlei aanpassingen aan win xp gedaan, die staat overal te lezen wat je moet doen voor een ssd.
Is al weer even geleden.... dus wat precies weet ik niet meer....

bedankt, ik zal eens gaan downloaden en dan hoor je nog wel een reactie...

Heb het gedownload, tijdens het trimmen, nu al enkele malen gedaan, Ik weet niet of het echt helpt.
De computer is niet meer zo tergend langzaam, maar zo snel als ie was net na de installatie van de ssd is hij niet meer.

srpchulp; krijg jij ook de foutmelding tijdens het trimmen, dat windows 7 niet aanwezig is?

(zie bijlage) trim.jpg

Iemand nog opties om de foutmelding weg te krijgen en het trimmen goed te laten werken?

klopt, die boodschap over win 7, maar uiteindelijk staat toch onderin het schermpje dat de trim 100% was.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan