SSD installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
OK Andre duidelijk verhaal. Had lange pier z'n laatste post al beantwoord voordat ik zag dat jij het uitgelegd had.

Dat met GTP en BMR was inderdaad ook een vraagje. Ik begreep dat W10 wanneer de SSD voor het eerst gezien wordt vraagt of dit een GTP of BMR schijf moet worden. Ik begrijp uit wat info dat ik dan voor de SSD ook het beste voor GTP kan kiezen?

heb genoeg vertrouwen gekregen om een SSD te bestellen en te gaan plaatsen dez aankomende week. iedereen al vast bedankt voor de ondersteuning!

Met een UEFI dien je altijd een GPT indeling te hebben op de bootschijf, zie je eigen startpost en dat zal W10 echt niet vragen, wanneer zou dat moeten?

OK en ik weet echt niet wanneer of waar ik dat gezien heb. Misschien was ik wel helemaal in de bonen. Zoeveel gezien en gelezen ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Hopelijk voorlopig laatste vraag heren,
Ik heb mijn PC even open gemaakt om te zien welke kabels ik evt. mee moet bestellen. Volgens mij zie ik 2 SATA III aansluitingen op mijn compacte ASUS H81plus moederboard. 1 is aangesloten op de HD en de ander op de DVD RW. Aangezien ik laatste nagenoeg nooit gebruik kan ik deze toch ook loskoppelen en daar mijn SSD aanhangen? (kan altijd nog een externe DVD RW kopen)

Heb voor de zekerheid even een foto's toegevoegd van de SATA aansluitingen in PC en van ASUS website

unspecified.jpg h81plus moederboard.jpg

Je hebt 2 x SATA 6Gb/s ( geel ) en 2 x SATA 3Gb/s ( donker bruin ).
Je sluit je SSD aan op de 1e gele SATA-poort en je HD op de 2e.
De dvdrom sluit je aan op 1 van de donkerbruine SATA-poorten..dan heb je toch geen ext. dvd-writer nodig..?
Voor een habbekrats koop je een extra SATA-kabeltje... ( link ).

Hallo daar ben ik weer. Enige dagen geen tijd gehad om mijn PC een paar uur te missen maar vanmiddag de SSD schijf geplaatst.
Eigenlijk zonder problemen gelopen en mijn PC start nu, eigenlijk vanaf de eerste keer aanzetten, op vanaf de SSD. Wat een snelheid en dan heb ik Samsung magistic nog niet eens gebruikt!

Nu heb ik even een paar vragen over het vervolg:
1 Kan ik nu met MinTtool de oorspronkelijke C: partitie nu verwijderen en de opstart partitie F: op mijn SSD hernoemen naar C: ? Op SDD is nu C: . AANPASSING TEKST Ik bedoel dus de oude C: van mijn HD (nu E: geworden) verwijderen
2 Kan ik met MiniTool de partities op mijn HD vervolgens aanpassen en unallocated ruimte toewijzen aan mij andere partities op HD ?
3 Kan ik de data die ik in oorspronkelijke D: en J: op HD had weer terug kopiëren naar mijn HD en vervolgens na verwijderen van D: en J: op SSD (had hier een klein beetje info in laten staan) de partities op de HD weer hernoemen naar D: en J: (nu is dit F: en H: geworden na clonen)?

bvd voor de ondersteuning

Laatst bewerkt:
Snap geen jota van wat je zegt, zet eens een screenshot van Minitool hier neer of van schijfbeheer.

Op de oudere HDD mag je alles doen wat je wilt.

Snap geen jota van wat je zegt, zet eens een screenshot van Minitool hier neer of van schijfbeheer.

Op de oudere HDD mag je alles doen wat je wilt.

Zie afbeelding:
Kan ik op bovenste disk de eerste 3 partities verwijderen? Zelfde vraag voor de 4e (oude partitie met OS en programma's) en laatste partitie (Recovery Image)
Ga er van uit dat de ontstane unallocated ruimte toegevoegd kan worden aan de twee overgebleven partities?

HD&SSD.JPG

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan