SSD kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Phann91

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2012
Hallo,

Ik heb sinds een paar weken een SSD gekocht van samsung (series 128gb) en ik heb toen direct windows 7 erop geïnstalleerd. Dit verliep prima maar na een paar dagen kwam ik een probleem tegen.
Het is namelijk zo dat de SSD bijna elke dag vast loopt. Hierdoor loopt mijn pc vast en kan ik hem ook niet uitzetten met de aan/uit knop, alleen de reset knop zorgt ervoor dat de pc na enkele seconden uit gaat. Dit vastlopen gebeurt eigenlijk heel onregelmatig, soms enkele keren per dag en soms enkele dagen helemaal niet.
Ik heb de nieuwste firmware erop staan dus ik denk dat het daar in ieder geval niet aan ligt.
Daarnaast kan ik in de systeemlogboeken niets vinden.

Heeft iemand enig advies voor mij?
Alvast bedankt.

Probeer dit eens. Staan wel nuttige dingen tussen en misschien ook iets dat je probleem oplost. Het kan zijn dat indexeren aanstaat (maar dat staat volgens mij automatisch uit in W7 bij ssd's)

Succes!!!

128GB zijn snel vol. Windows wil graag 20% lege ruimte hebben. Voor tenminste sommige modellen van Samsung wordt van Samsung nog een configuratie utility uitgegeven. Heb je deze geïnstalleerd? Hoe de utility heet kan ik je niet vertellen, omdat je niet hebt vermeld welke SSD je precies hebt.

Ik heb mijn eigen computer door een bedrijf laten assembleren, en die had de computer alvast van Windows voorzien. Maar pas nadat ik de Bios instellingen had geoptimaliseerd liep de computer rond. Het lastige is, dat sommige instellingen goed moeten staan voordat je Windows moet installeren. Ik eindigde in een mislukte herinstallatie en een successvole.

Ik heb inmiddels op die site van hardware info gekeken en dat programma'tje gedownload en geïnstalleerd.
Het leek er toen ook even op dat het probleem weg was tot gisteravond, toen mijn pc twee maal vast liep.
Ik zit er aan te denken om contact op te nemen met Samsung, ook al gaat dat zo lastig aangezien de mail functie en chat functie op hun website niet werken, alleen bellen is mogelijk naar een 0900 nummer, wat weer een beetje jammer is naar mijn idee. Maar het moet toch gebeuren.

Hoe vol is de schijf? Het is wel zo dat als hij bijna vol is Windows niet meer zo fijn werkt... Maar het kan ook nog een slechte batch zijn van Samsung. Probeer daarom eerst eens of je 20gb vrij kan krijgen op je ssd, als hij dan nog vastloopt, ligt het probleem bij Samsung.

Op het moment is er nog minstens 50gb, en dat is altijd zo geweest eigenlijk.
Het kan inderdaad een slechte batch zijn geweest van Samsung.

Dan zou ik contact opnemen met Samsung, want dit zou niet moeten kunnen...

Zou dit ook aan mijn geheugen kunnen liggen? Ik bedoel het vastlopen van mijn pc.

Ja, dat heb ik inderdaad al gedaan.
Helaas kwam daar niets uit en alles leek in orde te zijn.
Om toch zeker te zijn dat er niets mis is met het geheugen heb ik nu één (van de twee) stripje van 4gb even uit mijn moederbord gehaald.
Loopt mijn pc weer vast, dan verwissel ik ze. Mocht het dan nog steeds fout gaan dan ligt het inderdaad niet in aan het geheugen.
(Tenzij die tests 100% zekerheid bieden?)

UPDATE:
Heb ze vandaag verwisseld en bij beide strips loopt de PC nog steeds vast. Het zal dus niet aan het geheugen zelf liggen, lijkt me, maar misschien aan het moederbord?
Ik dacht eerst dat het aan de SSD lag maar dat weet ik ook niet zeker meer. Ik vind het lastig om te bepalen waar het nu precies aan ligt.

Miss is het niet de hdd of het geheugen maar simpelweg een driver.
Op de tweede vraag.........

Hallo,

Ik heb precies hetzelfde probleem, ook met een Samsung SSD 256GB in dit geval.
het lijkt echter alleen op te treden wanneer ik mijn Hard disk (Samsung 2T disk) aankoppel.
Het systeem "freezed" om de meest rare momenten.

Ben jij nog iets verder gekomen ?

@Anton80:
Ik ben helaas nog niet verder gekomen, maar dit komt omdat ik een week ben weggeweest.
Ik ga deze week de BIOS flashen en als dat het niet oplost, dan probeer ik Windows opnieuw te installeren.

Ik hoor het graag van je als jij iets meer te weten komt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan