ssd kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Solid state drives (ssd's) zijn er in verschillende merken en types.
Let erop datje eentje koopt met een snelle lees/schrijfsnelheid zoals die van samsung en intel .
Ook zijn de meeste ssd's 2.5 inch en moet je dus een expension bay erbij kopen van 3.5 inch zodat hij in je pc past ( dit is niet nodig als je hem voor je laptop of als ex hdd wilt )

Elke merk maakt wel een goede SSD maar inderdaad lees heel goed reviews van mensen op internet want er is toch wel wat kwaliteit verschil. Ook is er wel verschil in de OS omgeving waar je hem in wilt hangen? Mac of Windows en wat voor soort systeem je hebt?

Je leest veel klachten over OCZ, moet ook bekennen dat ik er 1 van ben die klachten had maar de huidige betaalbare Vertex 3 doet het wel stabiel. Maar het zegt niets.

Advies is wel, maak een hele goede back-up van je huidige systeem en save deze veilig weg op een ander media. Mocht er wat fout gaan kun je altijd weer verder op je back-up.

De grootste verschillen ga je merken in het opstarten en afsluiten van het besturing systeem en programma's.
Dus ja een game zal veel sneller opstarten en als de game veel data nodig heeft tijdens het spelen van de HD dan zul je dit merken.
Nu is het wel zo dat bij het gamen zo heel vaak de HD niet word aangesproken voor grote bestanden. Alleen bij het opstarten.
Ga je de SSD alleen maar kopen om sneller te kunnen gamen?

En tja je kunt ons alle modellen laten zien maar nogmaals, ssd is het proberen waard, welk merk je ook koopt.

Nee ik wil een ssd kopen voor het snelle opstarten van de pc en ik vroeg me gewoon af of je games er ook sneller van worden

Nou de algehele snelheid zal absoluut omhoog gaan. Je merkt aanzienlijk verschil. En qua welke je het beste kan kopen is lastig. Kijk goed naar de garantie van een winkel en het merk. Ik vind persoonlijk de service en garantie van www.mycom.nl altijd goed.

wanneer je een game speelt en deze loopt niet vloeiend zal dit niet te maken hebben met de ssd. als dit het geval is zal een ssd een spel dus niet vloeiender maken, dan zal je eerder naar videokaart of processor moeten kijken.

een ssd draagt echter wel enorm bij aan de laadtijden van je games. als je dus je game opstart, of als je ergens loopt en je gaat een nieuw gebied in, of je moet wachten op het laden van een video zal dit veel sneller laden. uiteraard zal je pc ook veel sneller opstarten en heb je snelheidswinst tijdens het extracten/uitpakken van bestanden of het kopieren van bestanden.

En nog iets heel anders...
van mijn huidige pc gaat het klepje van de dvd-rw niet meer open nadat we de pc hebben verplaatst weet iemand hoe dit kan

voorkant van je dvd schijf heb je een klein gaatje
stop daar een paperclip in of iets heel duns en hij gaat open , dan trek je hem met je hand verder open

yep ... of je koopt een nieuwe voor 16 euro , heb je een ide kan je hem meestal zelfs gratis of voor 10 euro krijgen

O oke dan doe ik het wel via het gaatje want ik ga over paar maanden nieuwe pc kopen. Thx iedereen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan