SSD kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guppie11

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2010
Hallo,
Ik ben bezig met mijn PC uitbreiden en het enigste wat ik nog kan gebruiken is een SSD.
Maar ik zie nu heeeeeel veel verschillende soorten en ik weet dus niet wat de beste is kwa kwaliteit en prijs verhouding.

Vind zelf 60GB wel genoeg aangezien het enigste wat er op komt op dit moment is Windows7 en BF3.

En als het mogelijk is een Bracket er bij, aangezien ik geen speciale ruimte heb voor de SSD zelf.
Liefst wel direct leverbaar als ik hier niet te veel mee vraag :P

Met vriendelijke groet,
Thomas Smit

Laatst bewerkt:
60Gb is te klein! Minimaal 80GB en liever 128GB. Het besturingssysteem is vaak al 22 GB en je moet gewoon de beveiliging en scanners en verder alle programma's op de SSD zetten. Een SSD moet je optimaal gebruiken en er optimaal van profiteren. Je kunt die goed belasten en is helemaal in combinatie met een snelle processor en USB 3.0 een genot om mee te werken.

Een SSD nooit defragmenteren (uitschakelen) en ook pre- en superfetch uitschakelen.

Hoi,

Ik lees over deze wel goede berichten ;)

Bedankt,
Heb wel 1 vraag : Al heb ik de SSD geinstalleerd en ik wil Windows7 erop zetten.
Moet ik hem dan helemaal opnieuw instaleren?
Vraag dit aangezien ik helemaal geen W7 DVD heb gekregen bij me pc, maar een backup hardeschrijf

Hoe groter hoe sneller en vaak ook relatief goedkoper. Als het puur om de snelheid gaat kun je beter minstens een 128GB nemen. Natuurlijk is er ook niets mis met 64, maar ikzelf kom daar net niet mee uit.

Bracket heb je niet altijd nodig, maar is afhankelijk van je kast. Bij mijn kast zitten in de (3.5") uitneembare brackets ook 4 gaten in de onderplaat. je kunt daar een 2.5" apparaat op schroeven

Allemaal bedankt voor de reacties,
Heb geen special plek voor een 2,5" dus heb denk wel een bracket nodig :P

Omdat jullie hoger dan 60gb aanraden is de M4 versie met 128GB goed genoeg dan?

Zoals ik al aangaf, de 128Gb is sneller, maar de 64GB is nog altijd 25x sneller dan een harddisk voor niet serieel gebruik.

De 128GB is 15% sneller dan de 64GB en de 256 is weer 20% sneller dan de 128Gb. Ook de 64Gb voldoet dus ruimschoots als upgrade, maar je raakt er snel verslaafd aan en vaak wil je er meer op zetten

Uitbreiding & verbindingInterfaces
1 x Serial ATA-600 - 7-pens seriële ATA
Compatible Bays1 x intern - 2.5" x 1/8H

Dit staat erbij.
Betekent dit dat er een ATA(Dit is tog gewoon SATA) kabel bij zit en een bay/bracket?

Nog een goede SSD is de Samsung 830 serie, welke goedkoper is dan de M4, ook compleet met bracket: klikkerdeklik

128 GB is in ieder geval wel aan te raden aangezien je een klein beetje vrije ruimte wil houden + later er vast nog wat games bij komen ;)

Wow al die reacties :O
Had ik om eerlijk te zijn niet verwacht!
Echt allemaal al vast bedankt voor jullie hulp :)

Al is de samsung beter dan de M4 doe ik die wel, als het goedkoper kan waarom niet :P

Weet iemand toevallig wat het is met leveren bij azerty? voor welke tijd en heb ik het morgen in huis?
Kan het namelijk nergens vinden op hun site

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan