ssd kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

standalist

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2010
hallo,

ik zit er aan te denken om een nieuwe ssd te kopen voor mij systeem. zodat de computer wat sneller opstart, ik wat sneller kan internetten en sommige games wat sneller zullen gaan. waarschijnlijk zal ik een samsung 840 evo van 120 gb kopen. Maar ik vroeg me af wat ik daar nu nog bij moet kopen. Ik heb een corsair 300r kast en daar kan ik volgens mij gewoon een ssd in installeren. ik heb ook al gewoon schroefjes thuis liggen daarvoor.
maar ik heb geen kabel of software liggen, ik vroeg me af krijg ik die erbij als ik gewoon een basic ssd koop?

en hoe kan ik het best de ssd monteren? ik heb ergens gelezen dat het slimmer is om je hdd even los te koppelen en dan je ssd er in te zetten en dan windows installeren, klopt dat?

Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden

alvast bedankt!

Ja, met alleen die ssd erin installeren en je hebt setjes om een 2,5" SSD te monteren in een houder voor 3,5".
Software en SATA kabel zitten bij een Samsung SSD retail set.

hd klonen

hallo,

ik zit er aan te denken om een nieuwe ssd te kopen voor mij systeem. zodat de computer wat sneller opstart, ik wat sneller kan internetten en sommige games wat sneller zullen gaan. waarschijnlijk zal ik een samsung 840 evo van 120 gb kopen. Maar ik vroeg me af wat ik daar nu nog bij moet kopen. Ik heb een corsair 300r kast en daar kan ik volgens mij gewoon een ssd in installeren. ik heb ook al gewoon schroefjes thuis liggen daarvoor.
maar ik heb geen kabel of software liggen, ik vroeg me af krijg ik die erbij als ik gewoon een basic ssd koop?

en hoe kan ik het best de ssd monteren? ik heb ergens gelezen dat het slimmer is om je hdd even los te koppelen en dan je ssd er in te zetten en dan windows installeren, klopt dat?

Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden

alvast bedankt!
je moet wel de nieuwe ssd klonen met de oude. dat kan goed mis gaan! acronis die wordt aanbevolen op diverse forums. geeft problemen met latere windows updates.
idem verkenner werkt niet goed meer of helemaal niet las ik op een ander forum.

moet zelf ook een ssd plaatsen in mijn hp all in one. daar zit 3.5 " in .veelal zijn de ssd's 2,5".
ik moet de bracket aanpassen omdat de 3.5 naar 2,5 bracket niet past in mijn 3.5 bracket.
er zit bij de hp all in one een uitstekend deel aan de originele bracket.

dus moet ik de oude bracket gebruiken of de nw 2.5 " ssd los erin zetten en opvullen met soort vulmateriaal tegen het buitenste losse paneeltje.
iemand een ander idee?

Daar er in een ssd totaal geen bewegende onderdelen zitten is het totaal geen probleem om zo'n SSD met ducktape (of elke ander goed hechtende plakband) vast te plakken in de ruimte die normaal voor de HD bedoeld is. ook heb ik ze wel eens vastgeplakt aan de bodem van de kast of op elke andere vlakke plek waar me dat goed uit kwam.
Werkt perfect :-)

Samsung ssd's komen met migratie software, dus maak je geen zorgen. De desktop versie komt ook met een 3.5 naar 2.5 bracket en een sata kabel.

srpchulp heeft gelijk. Ik heb hier een mini pc waar maar 1 HD en 1 dvd drive in kan. Verder zit er wel een losse grafische kaart in, maar dat is het dan. (uiteraard moederbord ed)
Maar ik heb er toch een SSD bij gezet en die heb ik gewoon los liggen in een deel waar het geen kwaad kan. Werkt perfect.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan