ssd leegmaken en w7 opnieuw instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikkeenjij36

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2011
Hallo zoals de titel al zegt wil ik w7 opnieuw instaleren op mijn ssd zodat er weer een nieuwe install op staat.
Ik zou graag weten hoe ik dit moet doen.
De ssd is een ocz vortex en ik heb een cd van w7
hoe kan ik dit het beste aanpakken?
bedankt alvast voor de hulp

Gewoon een quick format doen met de setup op de windows 7 SSD. Nooit een SSD volledig formateren, daar slijt deze onnodig van ;)

Ok dat had ik al begrepen dat dat slecht was voor de ssd,maar kan ik dus gewoon w7 opnieuw instaleren zodat de schijf weer als nieuw is en een maagdelijke w7 erop gooien?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja precies, je hoeft geen rare truucjes uit te halen ;)

EDIT: ik zie dat ik mijn vorige post niet heel duidelijk geschreven heb. Ik bedoelde te zeggen dat je gewoon vanaf de windows 7 installatie dvd kunt opstarten en daarmee je SSD kunt formateren tijdens de setup van windows 7 (bij het selecteren van de schijfstations). Dit is altijd een quick format, dus dat is goed ;)

Laatst bewerkt:
hoi heb al verschillende malen geprobeerd maar elke x zegtie dat windows meer ruimt nodig heeft.
in bios al veranderd dat ie op moetstarten vanaf de dvd speler waar de w7 cd inzit
maar ik krijg het niet voor elkaar.
hoe kan ik nou een install vanaf 0 voor elkaar krijgen?

Hoe groot is je SSD? Misschien heb je meerdere partities op de SSD aangemaakt? Zo ja: al die partities verwijderen en 1 grote partitie aanmaken (meerdere partities heeft ook geen zin op een SSD).

ssd is 60 gb en 100 mb gereseveerd door systeem maar hij is zo vol gelopen dat ik dus win7 er niet op krijg en formateren via schijfbeheer lukt ook niet

Je moet natuurlijk wel je oude C partitie leegmaken wanneer je vanaf de windows dvd opstart, vanuit windows zelf zal dat niet gaan ;)

Je moet natuurlijk wel je oude C partitie leegmaken wanneer je vanaf de windows dvd opstart, vanuit windows zelf zal dat niet gaan ;)
oke dat snap ik maar hij wil dus niet vanaf de windows cd opstarten nu

Laatst bewerkt:
ow op die manier. Dat heeft waarschijnlijk met de opstartvolgorde in de BIOS ;)

opstart volgorde is eerst dvd speler waar win dvd inzit dan pas de hdd
als ik pc reset en aangeef via dvd of cd starten zie ik 3 puntjes achter de tekst en dan start ie op vanaf hdd in de windows die ik er af wil hebben?
nog enige raad hiermee?

staat er in beeld dat je op een toets moet rammen om op te starten vanaf de dvd? (bij die puntjes)

Dat is eigenlijk altijd het geval en dan moet je uiteraard wel op een willekeurige toets rammen, anders ga je weer naar de harde schijf toe.

Ja dat snap ik ook lol:confused:
Maar als ik dat doe dan verschijnen er 3 .tjes en dan start ie dus op vanaf hd
maar er was al een klein probleempje dat als ik w opstarte dat ik eerst het wifi dingetje in-uit mijn pc moest trekken voordat muis en keyboard het deden

ner de wireless zit bovenop mijn kkast de cm 690
dat is volgens mij een usb2poort

heb je een met kabel ?

normaal als je zoals in alle voorgaande posts hebt gedaan moet je dit krijgen :

bootfromcd.jpg

maar dan in het nederlands

ja dat krijg ik ook te zien maar omdat mijn keybord dus niet gelijk gezien wordt doet ie het niet.
Zal even kijken of het anders wil lukken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan