SSD maar 1GB in BIOS!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sammyboytje1

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2007
Hoi,

ik heb een nieuwe ultrabook hier van Lenovo met 1TB hardeschijf + 32GB SSD. Helaas was windows niet op de ssd geinstalleerd. Daarom alles geformatteerd en de partities verwijderd (via windows installatie cd). Ook stonden de schijven in een vorm van RAID. Ook dit heb ik uit gezet. Maar nu blijft er in de BIOS staan dat er een HDD van 1TB is en een SSD van 1GB(!). Waarom 1GB? Is er een partitie van de SSD naar de HDD gegaan?
Ook als ik RAID weer aan zet, zelfde probleem (kan dan via ctrl+I niet in de RAID-BIOS komen, ook raar)

Iemand een idee?

Thanks!

Hoi,

Wat ik raar vind is dat een HD van 1tb in RAID staat met een SSD van 32GB.
Misschien kan je zeggen welk merk/type ultrabook je hebt?

Gr. Jan

Het is een Lenovo U410. Vond het ook een rare constructie met RAID e.d. Daarom wilde ik graag ze los hebben zodat Windows op de SSD geinstalleerd kan worden.

Hoe het werkt begrijp ik niet echt maar misschien heb je iets aan deze link.

Succes

Teruggegaan naar de winkel. SSD bleek kapot. Vervangende laptop meegekregen, probleem weg.

Het is niet de bedoeling om Windows op de SSD te installeren, maar de SSD wordt gebruikt als cache waar de meest gebruikte programma's (dus incl. windows-opstart) worden opgeslagen. De SSD is niet te benaderen vanuit Windows, het gebeurt allemaal achter de schermen. Alles wordt standaard opgeslagen op de HDD, totdat je het veel gaat gebruiken, dan gaat het dus naar de SSD.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan