SSD niet herkend door Windows.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sercan.M

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2010
Ik heb een probleempje met m'n SSD

Info over de SSD;

Samsung SM843T 960GB
MZ7WD960HAGP-00003

Het probleem;

De SSD kan door Windows zelf niet gevonden worden.
In de BIOS wordt deze wel herkent en geeft die aan dat de SMART status "BAD" is, nou weet ik wel dat dit geen goed teken is maar;
In verschillende software zoals SSDLife en Crystaldisk Info wordt de SSD en herkent en geeft deze aan dat de SMART status "Good" is.

De eigen software van Samsung (Samsung Magician) kan de SSD ook niet vinden.

Wat te doen om de SSD weer goed werkend te krijgen?
Alle hulp wordt gewaardeerd :)

Screenshotjes van SSDLife etc;

1.jpg
2.png
3.png

Heb je al een partitie aangemaakt op de SSD?

Dat gaat moeilijk als die bij schijfbeheer er niet tussen staat, of is er een andere manier voor?

Heeft de SSD wel gewerkt?
Heeft wel gewerkt ja.

Sidenote; met de SSD aangesloten duurt het ook erg lang voordat de systeem door de "POST" komt.
Ik heb redelijk wat kennis op IT gebied maar dit kom ik voor het eerst tegen :)

Bij mij heeft die nog niet gewerkt nee.

Heb geprobeerd om em in 2 systemen werkend te krijgen.
De moederborden die hierbij gebruikt zijn; MSI H55M-E33 & Asus Rampage Formula IV beide hebben de meest recentje BIOS versies.

Aangesloten op SATApoort 0/1? (eerste poort van het moederbord)
Niet op een extra SATA-controller.

Heb alle sata poorten geprobeerd.
Ook heb ik verschillende kabels geprobeerd, heeft helaas niet geholpen.

Heb em inderdaad gekregen.

Zal het eens met hirens proberen, heb er ergens een usbtje van liggen.

Direct even geprobeerd met hirens.
Maar helaas kon geen enkele tool de ssd vinden :(

Met Partition Magic het zelfde verhaal.

Ze gaven hem dan niet voor niets weg.

Al lopen zoeken naar een eventuele contoller fix maar nop, ook geen firmware.

Maar er zit toch nog garantie op?

Of waag er een mail aan.

Had em niet zomaar gekregen hoor :P
Had em gekregen als vergoeding.

Ook heb ik em terplekken werkend gezien, daarom vindt ik het zo raar.

Garantie heb ik online niet kunnen controleren, er is al een mailtje naar samsung verstuurd maar wie weet hoelang dat duurt.
Vandaar dat ik naar eventuele oplossingen zoek om em toch aan de praat te krijgen.

Al geprobeerd via cmd te formateren? Je kan disk list doen en dan select disk 'nummer weet ik niet" en dan format disk dacht ik

samsung geeft 5 jaar garantie op de ssd ==> http://www.samsung.com/be/consumer/memory-storage/ssd/950-pro/MZ-V5P512BW

De innovatieve V-NAND technologie in de 950 PRO zorgt voor hogere duurzaamheid en langere levensduur, met isolators die minder stress veroorzaken en beter bestand zijn tegen slijtage onder zware belastingen gedurende een periode van 5 jaar.* Verder beschikt de 950 PRO over Dynamic Thermal Throttling Protection technologie, waarmee de temperatuur van het apparaat wordt geregeld om oververhitting te voorkomen en continu prestaties op hoog niveau in stand te houden.

Laatst bewerkt:
Al geprobeerd via cmd te formateren? Je kan disk list doen en dan select disk 'nummer weet ik niet" en dan format disk dacht ik

Je bedoeld met "Diskpart" ? Deze kon de SSD helaas ook niet vinden.

samsung geeft 5 jaar garantie op de ssd ==> http://www.samsung.com/be/consumer/memory-storage/ssd/950-pro/MZ-V5P512BW

De innovatieve V-NAND technologie in de 950 PRO zorgt voor hogere duurzaamheid en langere levensduur, met isolators die minder stress veroorzaken en beter bestand zijn tegen slijtage onder zware belastingen gedurende een periode van 5 jaar.* Verder beschikt de 950 PRO over Dynamic Thermal Throttling Protection technologie, waarmee de temperatuur van het apparaat wordt geregeld om oververhitting te voorkomen en continu prestaties op hoog niveau in stand te houden.

De link betreft een hele andere SSD :)
Kan de SSD die ik heb liggen ook niet op de samsung site vinden erg raar..

Staat er inderdaad niet bij.
Kan eventueel wel een foto van de SSD maken waarop de modelnummer etc af te lezen is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan