ssd of andere processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

marc_uyl

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2003
Ik heb een Samsung NP300E5A-S01NL (http://nl.hardware.info/productinfo/129652/samsung-np300e5a-s01nl). Ondertussen heb ik de werkgeheugen uitgebreid naar 8GB en ik vroeg mij af of het mogelijk is nog een aanschaf te doen waardoor mijn laptop sneller wordt. Hierbij dacht ik aan een SSD schijf (http://www.ssdcenter.nl/product/355730/category-208065-top-10-ssd/samsung-840-evo-250-gb.html) of een andere processor.

Nu had ik begrepen dat het niet gemakkelijk en goedkoop is om de processor van een laptop te veranderen. Is het wel de moeite waard om een ssd erin te stoppen? en wat levert het op als ik een ssd in mijn laptop stop.

Op mijn laptop draait nu windows 8.1 en ik wil hem graag wat vloeiender willen werken.

Laptop wordt niet sneller van meer geheugen, een SSD en vaak ook niet eens van een andere CPU.

Wel is de schijf een stuk sneller, qua lezen en schrijven en dat merk je indien er veel data ingelezen en geschreven moet worden en bij het opstarten.

Met meer geheugen is het minder langzaam omdat er niet veel naar het wisselbestand hoeft worden geswapt.

De beperkende factor is het moederbord, lees chipset, die bepaald grotendeels de snelheid van een systeem.

Dus zoals ik het nu begrijp wordt mijn laptop er niet sneller van. Wil ik mijn laptop sneller dan moet er dus een nieuwe moederboard in. In dat geval is het gemakkelijker om een nieuwe laptop te kopen vermoed ik. Geen SSD of processor dus?

ik heb een bijlage toegevoegd van mijn taakbeheer. hierbij zie ik dat regelmatig mijn schijf op 100% staat. Vandaar dat ik dacht aan een SSD.

Bijlagen

• schijf.png
    schijf.png
    44,4 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
Een SSD schijf is altijd een hele vooruitgang t.o.v. eentje met platters.

Denkelijk is er iets anders aan de hand want een schijf op 100% is veuls te hoog en dat vertraagd enorm.

wat zou er aan de hand kunnen zijn dan?
Ik heb laatst al de laptop doorgelopen op het Anti Spyware Offensief (ASO-)forum en hij is helemaal schoon van virussen, malware en spyware.

enige idee?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan