ssd/sata

Status
Niet open voor verdere reacties.

larsjanssen6

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2013
Hallo,

Laats heb ik een nieuwe pc gekocht. Er zit een SSD schijf van samsung in
en er zit een sata schijf in. Ik heb windows 8 geinstalleerd op de sata schijf
omdat anders als ik bijv. iets download of een document opsla alles automatisch op de
ssd schijf geplaats word en dit wil ik niet omdat de schijf maar 120 gb is. Maar nu word de ssd schijf
bijna niet gebruikt (ik zet er alleen spellen op). Ik wil graag dat mijn os op de ssd schijf komt en alle andere bestand op de sata schijf. Is dit mogelijk zonder dat al mijn bestanden verloren gaan die er nu op staan?

Dankuu :thumb:

voor zover ik weet kan je een Os niet verplaatsen. Een nieuwe installatie van windows 8 is dus de enige optie.

als je de sataschijf uitschakeld (kabeltje eruit) en na de installatie terug inschakeld zal je geen bestanden kwijt geraken en zal je SSD zeker gebruikt worden voor je besturingssysteem.

Laatst bewerkt:
Maar als ik dit doe dan word de ssd toch weer de (hoofdschijf) en dan gaan alle bestanden weer automatisch naar de ssd schijf. En
dat wil ik juist voorkomen. Want als ik windows 8 installeer moet ik kiezen op welke schijf ik dit doe als ik dan ssd selecteer dan worden alle
downloads etc ook automatisch op deze schijf gezet.

Inderdaad gewoon een schone installatie doen op de SSD. SSD's worden door windows herkent en dan hoef je gelijk niet meer andere dingen in te stellen.

het is niet zo moeilijk om de standaardlocatie van "mijn documenten" (en downloads en mijn muziek,...) te veranderen.
zoek in google maar eens op "locatie mijn documenten veranderen", dezelfde procedure kan je gebruiken voor downloads, mijn afbeeldingen, mijn muziek,...
met de volgende link kan je alvast aan de slag: http://www.windowscorner.nl/windows8/installatie/bestandslocaties_wijzigen.php

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan