Ssd schijf is weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

requestquested

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2013
Berichten
12
Beste,

Na een bluescreen, systeem reset met recovery disc, en het installeren van het OS op mijn HDD schijf, kan ik mijn ssd schijf nergens meer herkennen.

Ik heb geprobeerd:
- Speccy (programma): Geeft onder hard discs naast mijn HDD niks anders aan
- F2 / F11 bij opstarten: Geeft geen ssd aan bij het boot menu
- Manage disc in wi7: Geen SSD te bekennen.

Ik heb de kast open gehad, de verbinding ziet er prima uit.
Enig idee hoe dit op te lossen is / er achter te komen?

Anders zie ik mij genoodzaakt het systeem naar een ICT-specialist te brengen.

Alvast bedankt voor de moeite,

Groetjes
 
Om wat voor SSD gaat het hier? (merk+type?)
Welke schijven toont apparaatbeheer onder Windows 7?
Als 'ie daar ook niet te vinden is, vermoed ik dat de SSD is overleden en hij het beste terug kan naar de winkel.
 
SATA II 2,5'' SOLID STAT DRIVE
onder apparaatbeheer staat alleen DISK O: 1TB (hdd)
de ssd is ontbreekt hier simpelweg.

Ik heb de pc zelf met n vriend in elkaar gesleuteld, onderdelen online besteld, enig idee wat de garantie van een ssd is?

Gr
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In Nederland minimaal 1 jaar, maar welk merk is het? Crucial, OCZ, Samsung?
Even voor de duidelijkheid: Ik bedoelde dus apparaatbeheer en niet schijfbeheer. :p
 
Het merk is OCZ..
En ik heb het gekeken via Computer - Manage en dan disc management.
of hoe moet het anders?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Computer>Manage>Device Manager
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ocz... ga maar terug naar de winkel ermee dan, heb ook een pc gebouwd voor een vriendin die kwam na 2 maanden ineens langs dat windows niet meer deed booten, was de ssd ook defect waarschijnlijk brand er ook een rood lampje ergens op de ssd.. ?
 
zoals ik hierboven al zei, kijk of er een rood lampje op de ssd brand(waar de stekkers erin gaan) waarschijnlijk is de ingebouwde controller kapot en moet je er mee terug naar de winkel van aanschaf
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zoals ik hierboven al zei, kijk of er een rood lampje op de ssd brand(waar de stekkers erin gaan) waarschijnlijk is de ingebouwde controller kapot en moet je er mee terug naar de winkel van aanschaf

Ik zal even kijken, ik heb de SSD wel via een webshop gekocht.. moet ik dan toch bij hun beklag doen of bij OCZ zelf?
Bedankt voor de info!
 
gewooon via de shop van aanschaf, waar heb je hem aangeschaft dan ?
 
Heb je al eens geprobeerd om de SSD op een andere poort op het moederbord aan te sluiten? Het gebeurt niet vaak, maar misschien is er met je moederbord iets mis?
 
Heb je al eens geprobeerd om de SSD op een andere poort op het moederbord aan te sluiten? Het gebeurt niet vaak, maar misschien is er met je moederbord iets mis?

Dit heb ik zojuist geprobeerd, zonder resultaat.
Het goede is dat OCZ een garantie heeft van 3 jaar op SSD's. Dus ik denk dat ik een support ticket aanmaak.

Of heeft iemand anders nog een oplossing?
Wellicht kan ik de ssd eruit halen, deze naar een ICT-specialist breng en vraag of ze deze even willen testen... (hopelijk gratis)
 
Als je vertelt welke SSD je hebt, zoals de OCZ Agility 3, kunnen we vrij gemakkelijk de schuld op de SSD schuiven.
De Vertex 4 van OCZ gebruikt een Indilinx chip ipv de Sandforce chip in de meeste andere SSD's van OCZ, de Sandforce SSD's van OCZ, met name de Vertex 2 en Agility 3 series hebben vele problemen.
 
zucht, weer iemand die denkt dat er in de Vertex 4 een Indilinx chip zit.......

Ik gok op een dode Vertex 2, dus TS vertel eens welke SSD je precies hebt.
 
Als je vertelt welke SSD je hebt, zoals de OCZ Agility 3, kunnen we vrij gemakkelijk de schuld op de SSD schuiven.
De Vertex 4 van OCZ gebruikt een Indilinx chip ipv de Sandforce chip in de meeste andere SSD's van OCZ, de Sandforce SSD's van OCZ, met name de Vertex 2 en Agility 3 series hebben vele problemen.

Ik heb deze: OCZ SSD 2.5", 80GB, SATA, Vertex 2
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan