SSD schijf zit nu al vol?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sietski

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2009
Ik heb dus een SSD schijf gekocht, OCZ vertex 2 met 40GB aan ruimte, nou heb ik daar alleen het besturingssysteem (windows 7) op staan. Het probleem is echter dat hij zegt dat er slechts 2 GB vrij is terwijl als ik alle mapjes op die schijf (inclusief verborgen mappen) selecteer, er slechts 24GB gebruikt is?

het tweede probleem is dat ssd tweaker ook niet werkt, hij geeft een foutmeldig: kan de toepassing niet correct starten

alvast bedankt,
/Sietze Houwink

Tja Windows 7 zelf gebruikt al veel. Ook systeem herstel meegrekend? Schijf opruiming gedaan?

alle mapjes bij elkaar gedaan, en zou niet weten hoe je systeemherstel dan meerekend, dus dat heb ik wss al gedaan, en heb meerdere malen met ccleaner al opgeschoond

Klik eens met rechts op deze computer > eigenschappen > geavanceerde systeeminstellingen > systeemherstel > configureren. Hoe staat deze aan gereseveeerde ruimte ingesteld?

ik vind 40 gb al erg krap, trouwens ze zeggen dat wel, alleen volgensmij staat in de licentievoorwaarden dat alles onder voorbehoud is
dus het kan makkelijk zijn dat het 18 gb meer is :P

nouw, als je het wilt weten moet je even kijken in de gebruikersvoorwaarden van windows bij de installatie :P
daar staat dat fouten onder voorbehoud zijn

Zegt niets over wat jij plaatst. Het is altijd zo geweest, dat de grote van een Windows installatie afhankelijk van het systeem is.

ik bedoel gewoon dat het zo kan zijn, het kan ook zijn, dat je dus een soort van belazert bent door degene die hem je heeft verkocht omdat er uiteindelijk toch minder in zit

De SSD, natuurlijk, ik weet niet of dit ook bij SSD's is maar de opslagcapaciteit van een geformateerde schijf is altijd lager, of soms hoger

Dat is bij SSD hetzelfde als met een "normale" schijf. Verklaart nog niet jou beredenering over "belazeren".

sorry, voor mijn een beetje groffe taal, maar het kan toch ?
nu weer terug naar de TS'er want we lopen zijn topic een beetje te besmeuren

Nee, kan niet anders maakt een fabriekant zich belachelijk.

Is 40 Gb wel 40 Gb vaak zie je dat bij schijven verkoop 40 GB en in Windows toch wel een stukje minder is.
Bij 120 GB verkoop geeft Winnie toch maar 111GB dus ik vermoed dat het bij de 40 GB wel eens maar net 37 GB is. Dit kan gezien worden in schijf beheer.
Een een oplossing kan zijn om de virtuele schijf maar met 1 GB op de SSD te laten en de rest op de ander schijf instellen.

Met dank aan crash machine:
Misschien zit je erover te denken om een nieuwe harde schijf te kopen...denk dan wel goed na, er kan zomaar een verschil van 20GB in zitten... Fabrikanten rekenen het namelijk zo uit dat er 1000 bytes in een kilobyte zitten, dus 250.000.000.000 bytes = 250 GB volgens fabrikanten. Een kilobyte bestaat echter uit 1024 bytes. De juiste grootte van een schijf van "250 GB" is dus:
250.000.000.000 bytes / 1024 = 244.140.625 kilobytes
244.140.625 kilobytes / 1024 = 238.419 megabytes
238.419 megabytes / 1024 = 232,8 gigabytes

Dus een verschil van 250 - 232,8 = 17,2 GB

Laatst bewerkt:
je hebt wel gelijk, het is ook slechts 37 GB, maar alles bijelkaar was maar 24, er zit dus toch nog een gat was 13 GB tussen, die windows slechts aangeeft met 2Gb

Ik heb een 30GB SSD OCZ Vertex met Win 7 32bit ultimate edition erop en die gebruikt maar de helft van de SSD (dus 15gb free space).
Nu moet ik er bij zeggen dat ik alles wat maar ruimte slurpt op een andere HD heb gezet, zoals bijv: de pagefile, alle temperary files van windows en IE, mijn documenten, afbeelding, muziek, download en save-mappen en ook alle uninstalls en downloads van de windows updates. Dat ruimt lekker op en bovendien maakt het windows sneller daar een aantal systeemhandelingen nu over verschillende fysieke schijven is verdeeld. Natuurlijk installeer ik ook alle niet-windows-software op een andere drive dan de C:

zou je mij uit willen leggen hoe ik mn ssd tune zodat die snel wordt?, ssd tweaker faalt bij mij dus dat is geen optie

Hier staat de nodige informatie hoe windows op een OCZ SSD te zetten .http://www.ocztechnologyforum.com/wiki/index.php?title=How_to_set_up_Windows_on_a_VERTEX

SSD Tweaker werkt gewoon bij mij, zowel onder XP als onder Windows 7. Dat doet mij vermoeden dat de SSD niet naar behoren "voorbehandeld" is zoals door OCZ beschreven alvorens Windows op de SSD te zetten.
Verder is het ook zaak te kijken of er nog firmware upgrades zijn voor de betreffende SSD en die dan aan te brengen. Dat gaat met een speciale procedure die op de OCZ-web site wordt beschreven.

bedankt, ik heb het doorgelezen en moet een bestandje genaamd wiper.exe downloaden, heb ik dus ook gedaan maar ook deze heeft geen toegang tot mijn schijf, dat had ssd tweaker ook al niet, zijn hier solutions voor
?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan