SSH Keys refused wanneer ik .ssh en authorized_keys beveilig

Status
Niet open voor verdere reacties.

zeromaster

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2009
Hallo allemaal,

Ik probeer met behulp van RSA key mijn linux server te beveiligen. Alles werkt prima, totdat ik de folder beveilig.

Vanaf een schone server;
User1 toevoegen + sudo rechten
Vervolgens met root de .ssh folder creeren met mkdir in /home/user1.
Authorized_keys bewerken met nano en de rsa key plakken.

Reboot -> rsa key werkt.

Vervolgens doe ik als root in de /home/user1 map:
chmod 700 .ssh
chmod 600 .ssh/authorized_keys

Het resultaat hiervan is dat de rsa key niet meer werkt.

Iemand een idee?

Zo te zien probeer je de home folder van een gebruiker te beveiligen. Dat gaat mis, omdat de gebruiker op dat moment nog niet geauthenticeerd is, en (dus) niet zijn de ssh keys (in de home folder, of (zoals in jouw geval) in de submap .ssh) kan benaderen voor toegang.
Zie deze webpagina, vanaf hoofdstuk Troubleshooting, paragraaf Encrypted Home Directory. Staat ook een oplossing bij.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hoi Tijs,

Bedankt ik ga het proberen! Misschien dat je me ook met een andere vraag kan helpen;
Als ik bijv. fail2ban en mate probeer te installeren dan krijg ik de volgende melding; e: unable to locate package.
Naar mijn inzien komt dit door een verkeerde sources.list (terwijl hij default is).

Deze lijst kan ik genereren, dit heb ik ook bij MariaDB gedaan. Dit is echter niet te vinden voor fail2ban en mate.

Vergeet ik iets te installeren of iets dergelijks? Hopelijk heb je ook hier het antwoord op.

In ieder geval super bedankt alvast!

Mijn tip van zojuist en andere ssh tips staat hier

Je hebt (zie readme) ook python nodig, en die moet al op het systeem staan vóórdat je fail2ban probeert te installeren.
Misschien is dat je probleem.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan