SSID en paswoord kopieren naar nieuwe modem

Paultje1965

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2016
Ik kreeg pas gelegen een brief van Ziggo waarin gemeld werd dat ik binnenkort een nieuw modem thuis gestuurd zou krijgen. Daar was ik niet blij mee want een nieuw modem is een nieuw SSID en paswoord. Daar ben ik mooi klaar mee want de Huawei omvormer van mijn zonnepanelen is destijds door de installateur gekoppeld aan mijn WiFi. Ik heb geen paswoord om toegang te krijgen tot mijn omvormer en de installateur is inmiddels failliet gegaan. Nu ben ik van plan om het SSID en paswoord van mijn oude modem mee te nemen naar mijn nieuwe. Dat kan eventueel met de Smart WiFi app van Ziggo te gebruiken of door die URL die toegang geeft tot het modem te gebruiken die me even ontschoten is. Het is alleen de vraag of die truc ook gaat werken? Het nieuwe modem is nog niet binnen maar moet wel binnen 2 weken geinstalleerd worden, dan wordt het oude gedeactiveerd.

Kun je geen gebruik maken van een exportfunctie?

In het modem van Ziggo kan je de SSID en het wifi wachtwoord gewoon zien.
Dan vul je diezelfde info toch ook in het nieuwe modem in?
Hetzelfde geldt voor je DHCP, eventueel gereserveerde IP adressen en port forwarding.

Ik heb in de Smart Wifi app van Ziggo al de back-up functie aangezet maar ik heb geen idee of dat zo werkt als ik hoop. Ik ben een beetje bang dat, als hij een nieuw modem van Ziggo herkent, daar ook gelijk een nieuwe automatische back-up van maakt voordat ik de oude instellingen kan herstellen.
@edmoor: klopt, ik heb uiteraard het oude SSID en paswoord al maar is overzetten voldoende? ik zit aan onzichtbare zaken als certificaten te denken.

SSID en wachtwoord zijn voldoende. Verder is er niks verborgen of iets dergelijks.

In noodgevallen kun je de Wifi van die omvormers ook resetten. Doe je liever niet, maar is ook een laatste redmiddel.

Bedankt! Dat is wat ik graag wilde horen. Maar ik wilde we eerst even voorzichtig rondvragen om zeker te zijn dat ik geen detail over het hoofd zie. Het blijft wel vervelend met bv die omvormers waar je na verloop van tijd niet eens meer bij kunt. Ik had om die reden ook gevraagd om de boel met een UTP aan te sluiten. De monteurs hadden de UTP kabel al vanuit de meterkast naar de omvormer gelegd maar kregen om, onverklaarbare redenen, de bekabelde aansluiting niet aan de praat. Ze zijn toen toch maar overgegaan op WiFi alhoewel die op de zolder nu niet bepaald sterk is.

Welke Huawei omvormer heb je.
Als je deze invoerd bij Google "type Huawei omvormer resetten" kom je uiteindelijk daar waar je je wachtwoord kan wijzigen.
Volgende de stappen wat hier word aangegeven dan kun je in toekomst je zonnepanelen zelf inrichten.
Groetjes Ben

Laatst bewerkt:
Ik heb Huawei Sun2000-4KTL omvormers. Ik zal er eens op googlen.
Bericht automatisch samengevoegd:

Net nog even een poging gedaan om via 192.168.178.1 in mijn oude modem te komen. Lukt me niet want hij vraagt een wachtwoord en dat is blijkbaar niet gelijk aan het WiFi paswoord. De Ziggo Smart Wifi app schijnt niet altijd even goed te zijn in het herstellen van de instellingen vandaar dat ik even rechtstreeks in het modem wilde kijken. Zal eens goed op het modem kijken of daar nog een wachtwoord op staat.

Laatst bewerkt:
Als je het nieuwe modem aansluit zul je, als je verbinding wilt maken omvormer naar modem eerst het wachtwoord in je omvormer aan te pssen anders lukt dit niet.
Het wachtwoord van het ziggo modem kun je resetten middels het kleine gaatje op het ziggo modem deze gaat dan terug naar de fabrieksinstelling van ziggo dan kun je inloggen volgens het wachtwoord dat op de achterkant van het ziggo modem staat.
Groetjes

Het was nu net de bedoeling van het kopieren van het SSID en paswoord van het oude modem naar het nieuwe om dat te voorkomen. Als ik toch het paswoord van de omvormer moet aanpassen dan hoeft het aanpassen naar het oude netwerk adres ook niet meer.

Dat snap ik echter heb je geprobeerd om in het oude modem te komen 192.168.178.1
Dit lukte niet, het ww van de omvormer heb je ook niet.
Je zult alles opnieuw moeten instellen als je een nieuw modem krijgt.
Zie wat dukkel allemaal heeft gedaan.
Groetjes Ben

Je kan het huidige wachtwoord en de SSID gewoon even noteren en daarna in het nieuwe modem invullen.
Het actieve wachtwoord van het nieuwe modem staat op de sticker aan de achterkant.

Dat klopt edmoor hij is heeft waarschijnlijk het ww aangepast in het oude modem en komt niet in het modem dus moet hij deze resetten en opnieuw beginnen. Zie,#11

@edmoor hopelijk gaat dit lukken zodra ik het nieuwe modem heb.
@Ben sorry voor de verwarring. Het is het oude modem waar ik niet in kan maar dat hoeft in principe ook niet. Ik ken mijn SSID en het WiFi paswoord. Ik wilde alleen even in het modem kijken om te zien of ik kon exporteren. Maar hopelijk lukt het met alleen het SSID en WiFi paswoord van het oude modem en heb ik wel een paswoord om in het nieuwe te komen via 192.168.etc. . Er lijken wel wat problemen met de WiFi Smart app te zijn.

Als het wachtwoord van het oude modem nooit is aangepast staat deze ook op de sticker achter op dat oude modem, zoals hier boven al eens werd opgemerkt.

nog effe 1 opmerking, wifi ww en modem ww zijn niet hetzelfde ww deze verschillen van elkaar.

Dat is me ondertussen wel duidelijk..... Om te kunnen exporteren moet ik het wachtwoord van het modem hebben. Ik moet mijn modem los schroeven want het is ooit heel hoog in de meterkast geschroefd om te zien of er ergens een stickertje op zit met het modem paswoord. Tenzij het gewoon 'admin' is natuurlijk. Zou ik eigenlijk even moet proberen.

Terug
Bovenaan Onderaan