• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Staafdiagram met klassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

friso44

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2007
Ik heb de geboortedata en het geslacht van 400 personen in twee kolommen staan. Daarvan wil ik een staafdiagram maken van de leeftijden, verdeeld in klassen. Dus een staaf voor het aantal leden tussen 10 en 15 jaar (in twee kleuren, het onderste voor de mannen, het bovenste voor de vrouwen), daarnaast zo'n staaf voor de leden van 15-20 jaar enzovoort.
Ik heb het ooit gekund en daarvan het idee overgehouden dat dat niet zo moeilijk is, maar ik kan nu niet vinden hoe je dat ook al weer moet doen in Excel2003. Wie kan me helpen?

met vriendelijke groet,

Paul

Zoiets ja, bedankt. Maar dan met de staven rechtop, inderdaad langs de x-as de leeftijden 0-5, 5-10 etc. En dan verticaal de aantallen, verdeeld in tweeën: mannen en vrouwen. En dan de vraag: Hoe maak je dat? Kun je het ook in één keer maken uit de twee kolommen geboortedatum en geslacht (zoals ik dacht ik ooit heb gedaan)?

met hartelijke dank en vriendelijke groet,

Paul

Paul,

Gemaakt met de wizard grafieken - aangepast. Drie mogelijkheden toegevoegd.

Bijlagen

Mooiiii, maar ik bedoel bij de standaardtype de tweede, in het midden bovenaan, maar dan gespiegled, met staande staven.

Bedoel je een gewone kolom? De tweede keuze?

Bijlagen

• kolom.jpg
    kolom.jpg
    99,7 KB · Weergaven: 90
Dan is het dus opgelost. Alle data markeren en de wizard grafieken doorlopen.

Nou, opgelost. Kun je wat preciezer aangeven hoe ik zo'n staafdiagram zou maken uit bijgesloten voorbeeld?

Dankdank en groeten,

Paul

Bijlagen

Paul,

Je moet wel eerst de leeftijd berekenen.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan