stack overflow

Status
Niet open voor verdere reacties.

Petr@

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2003
Berichten
47
De pc van mijn zoon heeft het begeven, hij heeft naar zijn zeggen wat bestanden verwijderd, kweet echter niet wat. Heb inmiddels een bootdiskette gemaakt voor OS win98, dat gaat prima.....totdat ik de melding krijg dat het proces gestopt is wegens een stack overflow???
En ik moet iets aanpassen in config.sys......

Ik begrijp er geen f..k meer van.......hellup??

In config.sys staat de volgende regels:

DEVICE=c:\windows\setver.exe
device =c:\windows\command\display.sys con(ega,,1)
country =031, 850, c:\windows\command\country.sys

Welke regels moeten er dan nog tussen en moet dat op een bepaalde plaats??
 
Meestal komt dat door een recursive call, dus bijvoorbeeld een routine die zichzelf aanroept en in een eindeloze lus komt, of routine A die routine B aanroept waarna B A weer aanroept met hetzelfde effect.

Je weet toch niet wat je zoon heeft verwijderd,misschien is het het makkelijkste om Windows opnieuw te installeren,vaak achteraf het meest snelste,en uiteindelijk heb je dan weer een schoon werkens systeem.

Maak voortaan een goede backup van je systeem bijvoorbeeld met Ghost.
 
staat in de config.sys geen regel als:

stacks = 8,512


Als die er niet staat, zet 'm er dan eens zo in.

Blijft de foutmelding komen verander die waarde dan eens in stacks = 0,0

Stacks is een soort van kladpapiertje voor het DOS. (even heeeel simpel gezegd)
 
Geplaatst door LEONEHONDA
Je weet toch niet wat je zoon heeft verwijderd,misschien is het het makkelijkste om Windows opnieuw te installeren,vaak achteraf het meest snelste,en uiteindelijk heb je dan weer een schoon werkens systeem.

Maak voortaan een goede backup van je systeem bijvoorbeeld met Ghost.

Dat is nu juist het probleem, ik kan niet verder met installeren vanwege de stack overflow.......
 
Ik ga die regels er 's ff tussen gooien en dan maar zien hoever ik kom......
 
oh, ik vergat dat je nog een tweede vraag stelde:

of de plaats belangrijk is...............

die vraag roept bij mij nostalgische gevoelens op :
het was in de DOS tijd zooooooooooo leuk om te experimenteren met de autoexec.bat en de config.sys en in tegenstelling tot het register van Windows vandaag de dag, kon je eigenlijk niets "mollen". Had je ondeskundige zaken in een van de 2 gezet, dan deed je pc tijdens het opstarten gewoon erg vervelend. Niks aan de hand, gewoon de originele autoexec of de config terugzetten vanaf diskette en klaar was Kees.

Wat je vraag betreft : het was een goed gebruik om de "grootste" programma's als eerste te zetten en vervolgens naar "beneden" te lopen tot het kleinste *.sys'je of *.exe'tje. (e.e.a. in samenhang met het geheugengebruik / laden van progjes)
 
Geplaatst door Petr@


Dat is nu juist het probleem, ik kan niet verder met installeren vanwege de stack overflow.......

Ik lees nergens dat je Windows opnieuw aan het installeren was,alleen over een bootable diskette maken.

Dus.....
 
Geplaatst door LEONEHONDA


Ik lees nergens dat je Windows opnieuw aan het installeren was,alleen over een bootable diskette maken.

Dus.....


Klopt, je hebt helemaal gelijk.........maar goed, ben toch wel geholpen door jullie reacties, want de installatie is nu succesvol verlopen.

Dank
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan