• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Staffdiagram met variable X waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

geoman

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2009
Berichten
5
Hi,
Ik ben bezig een staafdiagram te maken ( vertikale staven) waarbij de y-as een bepaalde waarde aangeeft. Dat is nog normaal. Echter heb ik dan op de x-as 4 staven van dezelfde dikte met standaard de waarden 1, 2, 3 en 4.
De dikte van de staven moeten ook weer afhankelijk zijn van een bepaalde grootte.
De hoogte van de staven wordt bepaald door een waarde die uit bepaalde cellen gehaald wordt. Voor de dikte van de staven ( x-as) zou dit ook moeten. De begin en de eind waarde komen uit een cel, en de staven moeten elkaar ook kunnen overlappen als de eindwaarde van de ene staaf hoger ligt dan de begin waarde van de andere staaf.

Ik heb geen idee hoe ik dit zou moeten doen in een staafdiagram.
Heeft iemand het verlossende antwoord?

Bedankt,
Geoman
 
Beste geoman,

In het verlengde van "een plaatje zegt meer dan 1000 worden"...... kun je er een tekeningetje van maken zodat we kunnen kijken of het na te bouwen is in Excel?

Richard
 
Dit lijkt er al heel erg op.
Ik vermoed alleen dat een overlap in de staven er niet inzit.
Ik heb een tekeningetje gemaakt voor de duidelijkheid.

Ik heb ook even een sheet bijgevoegd met wat data zodat misschien duidelijk is wat de bedoeling is.

Theo
 

Bijlagen

  • grafiek sat1.JPG
    grafiek sat1.JPG
    13,8 KB · Weergaven: 30
  • voorbeeld.xls
    43,5 KB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt:
lukt me niet

Iemand een idee of het mogelijk is wat ik wil hebben?
Ben er nu al een tijd mee bezig, maar het wil niet lukken. Misschien is het gewoon niet mogelijk?

Tnx,
Geoman
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan