• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Staffel op basis van tijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijn78m

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2013
Berichten
60
Dagelijks ontvang ik een file met leveringen die niet op tijd zijn aangekomen bij klanten.
Echter orders die zijn ontvangen tussen 02:00 en 08:30 kunnen niet meer worden behandeld omdat deze buiten de afgesproken tijd vallen.
Nu wil ik in de file die ik dagelijks ontvang aanduiden welke orders die te laat zijn geleverd out of scope zijn, op basis van het tijdstip dat we het order hebben ontvangen.
Nu lukt het mij echter op geen manier op hier een eenvoudige staffel voor te maken, de formules werken niet.

Wie kan er vinden wat ik fout doe?

betreft de file uit de bijlage,
De linker kant van A tm D zijn een aantal voorbeelden zoals ik deze dagelijks ontvang. de rechter kant van F tm L is de kolom die ik heb toegevoegd en waarin ik de formule heb geprobeerd.

Wie krijgt het voor elkaar dat er in kolom H op basis van het tijdstip van kolom A, komt te staan of de order binnen of buiten de scope valt?
 

Bijlagen

  • In en out of de bestel termijn v1.xlsx
    18,8 KB · Weergaven: 21
Vervang de formule in G2 door:
Code:
=A2-INTEGER(A2)
En zet in H2:
Code:
=ALS(EN(G2>=TIJDWAARDE("02:00");G2<TIJDWAARDE("08:30"));"Out Scope";"In scope")
 
of in H2
Code:
=IF((MOD(A2;1)>$J$3)*(MOD(A2;1)<$K$3);"Out";"In")& " scope"
 

Bijlagen

  • In en out of de bestel termijn v1.xlsx
    18,8 KB · Weergaven: 13
Allebei ontzettend bedankt, de formules werken perfect en doen precies wat ik zocht!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan