• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

staffel prijs berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

TaxiMark

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2015
goedemiddag,

Ik heb al een aantal topics gelezen maar nog niet helemaal gevonden wat ik zoek, aangezien ik zelf er helemaal niks van snap graag hulp met het volgende.

Ik heb nodig een staffel die mij en mijn klanten gaat vertellen wat een bepaalde rit kost.
ik heb al van het forum een staffel gepikt en bewerkt met de gegevens die ik gebruik alleen komen de bedragen niet overeen met wat de staffel aangeeft.

gegevens:

vaste kosten: 10,- ongeachte de afstand

1 tm 100 km € 0,45
100 tm 250 km € 0,42
250 of meer € 0,40

als ik als voorbeeld neem 150 km
(100x0,45+50x0,42)=66 zit het ezel bestand er net even naast en ik weet ook niet hoe de € 10,- er bij komt.

alvast bedankt voor de reactie

Bekijk bijlage Staffel_Prijzen-2.xls

Jouw oplossing klopt alleen bij ritten tussen 101 en 250 kilometer JeanPaul.

Volgens mij is dit een verkeerd gebruik van een staffel. Een staffel kijkt naar het aantal dat 'afgenomen' wordt en dat bepaalt de prijs per eenheid. Zeker in combinatie met vaste kosten. Ook kan je geen 1 t/m 100 en een vanaf 100 t/m gebruiken. De formule van Timshel doet het gevraagde maar ik denk dat je dit voorbeeldje ook in overweging kan nemen.

Bijlagen

heel erg bedankt allemaal, denk dat ik hier een stuk verder mee kom!

Mark, ik snap niet wat je bedoeld. met het ezel bestand komt niet op 66. (bij een input van 150)
je moet wel de "Van" waarde met 0 laten beginnen. ipv 1
het ezel bestand komt precies op 66 en dat zonder hulp kolommen .
jouw oorspronkelijke oplossing is prima.

sorry typ foutje maar dat betekend dus dat als ik van de 1 een 0 maak dat die ook goed is?

Mark,

dat betekent het inderdaad.
En als je achte jouw formule nog zet +10, dan zijn ook de vaste kosten meegenomen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan