stalken via forums hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Moniekje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 apr 2007
Berichten
3
Hoi allemaal!

Sinds een tijdje word ik gestalkt door mijn ex en zijn vriendin op allerlei forums.
Op elk forum heb ik een andere gebruikersnaam en ander wachtwoord.

Hoe komen ze hier elke keer achter waar en op welk forum ik "rondhang" en wat kan ik hier aan doen?

HELP!!!

groetjes, Moniek
 
Als ik het goed begrijp, weten zij jouw wachtwoord en gebruikersnaam dus en waar jij allemaal komt?

Het zou goed kunnen dat er een keylogger op je systeem zit.
Een keylogger is klein stukje software dat alle toetsaanslagen onthoudt en dan opslaat in een tekstbestand. Dit tekstbestand wordt dan vaak verstuurd naar de persoon die deze keylogger gestart heeft.

Sommige keyloggers zjin makkelijk te vinden, die kan je bijvoorbeeld vinden door Taakbeheer te starten ( toetsen: Ctrl + Shift + Escape ) en dan kan je een kijkje nemen naar de lopende processen ( tabblad Processen ).
Maar de meeste hebben zich verstopt en die moet je dus vinden met speciale programmaatjes.
Probeer het eerst eens met het gratis programmaatje KL-Detector.
 
Hoi Michael,

Bedankt voor je snelle reactie!

Nee, ze weten niet de wachtwoorden die ik gebruik/ ze misbruiken mijn naam niet....ze loggen in onder een eigen/andere naam op dezelfde forums waar ik ook zit.....en "stalken" ....gaan na wat ik daar allemaal "zeg" enz. enz.

Waarschijnlijk nog een "probleempje" , ik werk op een Apple Mac, dus sommige dingen,foefjes en programmaatjes die jullie gebruiken werken bij mij niet. Ik ga inderdaad wel kijken of dat KL-detector op de mac werkt.

Wat de laatste paar dagen ook steeds gebeurt, is dat mijn adresboek opeens open springt?

groetjes, Mo
 
Helaas, helaas, ik heb net het programma van KL-detector gedownload, maar wat ik al verwachtte, ik kan het niet openen, het is een .exe bestand!:(

groetjes, Mo
 
Oke, een Mac.
Dan hebben we inderdaad niet zoveel aan de Windows-programma's.

Gebruik je op je Mac een beveiligingsprogramma?

En sowieso, maak eens in je browser ( safari? ) eens de tijdelijke (internet)bestanden leeg.
 
Nee, ze weten niet de wachtwoorden die ik gebruik/ ze misbruiken mijn naam niet....ze loggen in onder een eigen/andere naam op dezelfde forums waar ik ook zit.....en "stalken" ....gaan na wat ik daar allemaal "zeg" enz. enz.
Dan moeten ze toch op z'n minst je nickname weten. Kennen jullie elkaar al vanuit gezamenlijk bezoek aan de forums? Dan kun je toch bij het beheer van het forum je probleem onder de aandacht brengen? En...is het voor een "buitenstaander" een beetje duidelijk te maken dat het stalken is?
 
Misschien hebbben ze je IP adress, kan je tegenwoordig ook al veel mee.
 
Voor keyloggers en ander spyware moet je je op je Macje geen zorgen maken. In tegenstelling tot Windows heeft de MacOS daarvan geen last. Een Firewall blijft echter wel aangeraden. OSX heeft dat ingebouwd, maar een hardware firewall via je router is nog beter.

Vraag blijft natuurlijk hoe de stalkers je kunnen blijven traceren?
 
Vraag blijft natuurlijk hoe de stalkers je kunnen blijven traceren?
Zoals ik zei: als de nickname bekend is. Je zet het forum open en houdt de bezoekers in de gaten. Dat heeft allemaal niets met firewalls te maken.
 
...Je zet het forum open en houdt de bezoekers in de gaten...

Ben nieuw op dit forum. Is er een manier om te checken wie er momenteel ingelogd is, zoals bij een aantal andere fora mogelijk is?

EDIT: heb ondertussen mijn eigen vraag beantwoord: Directe Links>Wie is er online.
 
Laatst bewerkt:
Onderaan de Forum-index..
Over de link "Directe links" boven deze pagina twijfel ik. Ik weet niet of alle bezoekers, geregistreerde gebruikers of alleen verenigingsleden daar kunnen doorklikken naar "Wie is er online"? (Edit: dus iedereen.)

NB: en het effect op die twee rubrieken wanneer je in je profiel hebt aangegeven "onzichtbaar" weet ik ook niet precies. Je blijft dan wel onzichtbaar in "Wie is er online"?
Als TS weer zou reageren, zou dat een advies kunnen zijn. Laten we haar(?) reactie afwachten. ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan