Stalker Clear SKy, te moeilijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

SPY

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 sep 2004
Berichten
1.089
ik ben nu al voor de derde keer aan Stalker Clear Sky begonnen en nog altijd vind ik het te moeilijk. Stalker 1 vond ik te gek, vond het begin ook even te moeilijk, (lees werd gedood iedere 1000 meter), en Stalker Pripyat vond ik eerlijk gezegt nogal tegenvallen, (heb m dan ook niet helemaal uitgespeelt).

maar nu over Clear Sky, iedere keer loop ik vast op 2 punten, helaas weet ik de namen van die plaatsen niet uit mijn hood maar het is wanneer je door een gids naar het uiteinde van een tunnel wordt gebracht, zodra ik die uitloop wordt ik door zwaar mitralieur vuur gedood vanuit een huis verderop in het bos, het is duidelijk dat de game juist zo bedoelt is, en dat je hier gewoon niet levend verderkomt.

dus ben ik verder naar het noorden gelopen en daar is dan een omheinde plek met huizen en stalkers, vreemd genoeg wordt je wapen gelijk uit beeld weggenomen zodra je door de toegangs 'poort' de plaats betreed, er zijn wel 2 gidsen daar, maar die brengen me niet verder, enkel terug naar plekken in de map. Vlak daarnaast zijn 2 tunnels onder de spoorlijn door die toegang geven tot hetzelfde gebied (maar dan meer noordwaards als die plek boven beschreven waar je gedood wordt door mitrailleur vuur). beide tunnels worden bewaakt door zeker 5 tot 8 ofzo vijanden en ik kan ze onmogelijk allemaal doden, probeer dit nu al zeker 2 weken en ben bijna in staat om de game maar weer te deleten. Punt is, omdat ik geen wapen heb in die omheinde plek met stalkers vlakbij, daarom kan ik niet met mijn mes de houten kratten kapot maken zodat ik extra health heb en ammo. dus ik moet dat gevecht steeds aangaan met maar 1 healthbar vol en 28 kogels ofzo, wat gewoon niet te doen is.

toch vind ik S CS zo goed dat ik de game gewoon MOET uit spelen, kan iemand me alsjeblieft tips geven, want zoals ik al zei, ben in staat om maar weer te deleten anders.

leon
 
Zoek eens naar een walkthrough zou ik zeggen. Die hebben de oplossing voor vrijwel alles.
 
bedankt, dat is wat ik ook altijd aanraad.
maar de walkthroughs die ik tot nu toe vond beschreven weinig of niet de problemen die ik ondervind.
heb nu toch nog eens gezocht en heb de oplossing gevonden, voor hen die hetzelfde probleem hebben;

bij die missie waarnij je uit de tunnel komt, en gelijk dodelijk onder vuur wordt genomen door een zwaar machine geweer turret vanuit een huis;

ga uit tunnel direct naar links naar de omgevallen boom, schuil achter het rotsblok dat ernaast ligt en zoek naar het gat in de omheining dat is veroorzaakt door de omgevallen boom, zo schijn je hier weg te kunnen komen. heb t nog niet geprobeert maar t klinkt erg aannemelijk, ga t nu direct proberen.

sluit daarom deze thread maar,
bedankt

leon
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan