stalker hacked mijn pc nog steeds!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

shenhua

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jun 2008
hallo daar,

mijn naam is sabrina en ik ben volledig nieuw hier en niet alleen hier maar qua computers ben ik een echte leek, ik heb daarom dus ook een groot probleem met iemand die een tijdje geleden mijn laptop heeft kunnen ontvreemden en diegene is zeer goed met pc`s ed heeft ict gedaan enz enz. h

hoe dit is gekomen is simpelweg mijn pure domheid om zomaar iedereen altijd maar te vertrouwen!!! beetje erg naif misschien, maar goed. T probleem momenteel is des te vervelender geworden dan ik al dacht. De persoon in kwestie heeft na reeds meerdere malen fysiek mij te grijpen, mij continue achtervolgen enz. nu ook al (althans ik heb dit nu pas in de gaten) mijn laptop volledig onder controle, je kan het zo gek niet bedenken of er zijn veranderingen in bijvoorbeeld mijn internetopties gedaan, protocollen ed en invoegtoepassingen zijn in grote getalen aanwezig en niet uit te schakelen.

Ik poogde met een kennis van mij al eerder aanpassingen te maken maar ook hij kwam niet ver. Aanpassingen ed zijn niet mogenlijk, en ik kan niet bv in mijn bios komen, de pc styart dan alleen weer opnieuw op. Ik ben met de politie al tot een verbod gekomen dat hij zoveel meter uit mn buurt moet blijven, alleen op deze manier heeft hij toch zijn zin!!!

wie o wie is er bereid mij te helpen desnoods tegen een vergoedinmg om in ieder geval weer normaal mn laptop te kunnen gebruiken, aangexzien ik al de straat niet graag opga, nu word ik ook belemmerd in het vituele verkeer waar de politie overigens nix aan kan doen!

met vriendelijke groet

sabrina

Vervelende zaak.

Afhankelijk van het merk laptop kun je meestal weer in de fabrieksstaat teurg door de geinstalleerde recovery terug te zetten.
Door eerst de harde schijf te formateren (wissen) ben je alvast een hoop rotzooi kwijt.

Verder begrijp ik dat de laptop niet meer op de juiste toestaanslag reageert om het bios in te gaan?
Daar heb ik niet zo een twee drie een antwoord op. Er komt geen wachtwoord wat je tegen houdt?

mvg leo

Kun je me het merk en type laptop geven...zal ik es struinen of ik iets kan vinden over inbreken in het bios of eventuele alternatieve toetscombinaties...mogelijke resets enzovoorts..

Maar voor het besturingssysteem zelf;

• Check in ieder geval of je zelf de gebruiker met alle rechten bent.
  • Ga dan naar de firewall en zet de standaard instellingen terug. (onder tabblad geavanceerd) Het geeft misschien wat gezeur met andere programma's maar dan is dat tenminste geblokkeerd...
  • dan hebben we ook nog de verbindingen van buitenaf. (rechts klik op "Deze computer" - eigenschappen - tabblad verbindingen van buitenaf) alle twee de vakjes mogen in dit geval NIET aangevinkt staan.

En maak een (nieuw) wachtwoord aan op je laptop.

Maar inderdaad wat "leofact" ook al schreef de beste manier is het volledig nieuw inrichten (met de recovery) van de laptop (liefst een recovery vanaf een CD/DVD en niet van de harde schijf zelf)

Oei, dat klinkt allemaal niet zo mooi.

Wat je ook even in de gaten moet houden... verander ALLE wachtwoorden. Dus van je e-mail en internetsites waarop je weleens inlogt, maar ook de wachtwoorden voor toegang tot internet, je thuisnetwerk etc. Doe dat pas nadat je het syteem opnieuw geinstalleerd hebt.

Als er echt iemand aan heeft zitten knoeien die weet wat hij deed, is er mogelijk ook een keylogger ofzo geinstalleerd, en kan hij zo alsnog achterhalen wat de nieuwe wachtwoorden zijn. Dus eerst de hele boel grondig formatteren en opnieuw installeren, dan pas wachtwoorden aanpassen.

Oh, enneeh... neem nou niet als nieuw wachtwoord de naam van je poes of hamster... een goed wachtwoord heeft minimaal 6 karakters, liefst een combinatie van hoofd/kleine letters, leestekens en cijfers.
Kies bij voorkeur iets volslagen willekeurigs, dat echt niet te raden valt. Voorbeeldje is wBhf@3 ofzo

Laatst bewerkt:
stalkers,internet

Hoi Sabrina,

Stappen om je laptop af te schermen van virtueel misbruik zijn.

*opnieuw het besturingssysteem erop zetten.

Hierna,

*software matige firewall. niet die van windows zelf.
*virusscanner.
* de pc up to date houden met laatste updates.

je zou er ook nog een firewall kunnen tussen zetten dmv een router met Firewall.:thumb:

Hoi sabrina,

Neem contact op met de leverancier van de laptop en leg je probleem daar eens voor.

Laat je dan uitleggen hoe dit het beste aan te pakken.

De opmerking van leofact zal zeker kloppen.
Afhankelijk van het merk laptop kun je meestal weer in de fabrieksstaat teurg door de geinstalleerde recovery terug te zetten.
Maar ik ben niet zo gelukkig met;
Door eerst de harde schijf te formateren (wissen) ben je alvast een hoop rotzooi kwijt.
Zoals ook madmuppet voorstelt,
Dus eerst de hele boel grondig formatteren en opnieuw installeren
Ik weet niet zeker hoe de "recovery" tool reageerd op een geformatteerde schijf.

In weze,geeft het overschrijven door de installatie naar de fabrieks instellingen,hetzelfde effect als een format,maar zoals gezegd vraag dat voor de zekerheid even na.

Vergeet niet de belangrijke data zoals de mail,adresboek,mijn documenten en de favorieten te saven ;)
Ik ben met de politie al tot een verbod gekomen dat hij zoveel meter uit mn buurt moet blijven, alleen op deze manier heeft hij toch zijn zin!!!
Als je van deze beslissing ook schriftelijke bevestiging hebt,zou je aan jouw internet provaider om een ander IP-adres kunnen vragen,daar willen zij hopelijk aan mee werken.

Mocht je dit voorelkaar krijgen,dan ben je in iedergeval (na een herinstallatie) van die klier af,want hij heeft dan geen toegang meer tot de laptop omdat hij het nieuwe IP-adres niet kent ;)

Greetz

Laatst bewerkt:
hallo daar,

mijn naam is sabrina en ik ben volledig nieuw hier en niet alleen hier maar qua computers ben ik een echte leek, ik heb daarom dus ook een groot probleem met iemand die een tijdje geleden mijn laptop heeft kunnen ontvreemden en diegene is zeer goed met pc`s ed heeft ict gedaan enz enz. h

hoe dit is gekomen is simpelweg mijn pure domheid om zomaar iedereen altijd maar te vertrouwen!!! beetje erg naif misschien, maar goed. T probleem momenteel is des te vervelender geworden dan ik al dacht. De persoon in kwestie heeft na reeds meerdere malen fysiek mij te grijpen, mij continue achtervolgen enz. nu ook al (althans ik heb dit nu pas in de gaten) mijn laptop volledig onder controle, je kan het zo gek niet bedenken of er zijn veranderingen in bijvoorbeeld mijn internetopties gedaan, protocollen ed en invoegtoepassingen zijn in grote getalen aanwezig en niet uit te schakelen.

Ik poogde met een kennis van mij al eerder aanpassingen te maken maar ook hij kwam niet ver. Aanpassingen ed zijn niet mogenlijk, en ik kan niet bv in mijn bios komen, de pc styart dan alleen weer opnieuw op. Ik ben met de politie al tot een verbod gekomen dat hij zoveel meter uit mn buurt moet blijven, alleen op deze manier heeft hij toch zijn zin!!!

wie o wie is er bereid mij te helpen desnoods tegen een vergoedinmg om in ieder geval weer normaal mn laptop te kunnen gebruiken, aangexzien ik al de straat niet graag opga, nu word ik ook belemmerd in het vituele verkeer waar de politie overigens nix aan kan doen!

met vriendelijke groet

sabrina

Hallo, Erg vervelend dat mensen zo naar kunnen doen op het internet. Vind het niet leuk voor je, ben ook bereid om je te helpen. Meestal als je de computer opnieuw opstart, is de toetscombinatie F11 te proberen, dan start het programma Recovery manager. Als je de computer aan zet blijf je gewoon de hele tijd erop drukken, niet ingedrukt houden. Het zou handig zijn als je even het Systeem reset naar de Fabrieksinstellingen, zo ben je van veel problemen af. Ik denk dat sommige bestanden op je pc besmet zijn van de hacker, daarom raad ik je aan niets te back-uppen tenzij het ontzettend belangrijk is, zet het dan op een externe harde schijf of op een USB stick. als het systeem herstelt is, kan je weer verder met het dagelijks leven. Eventjes alle instellingen naar wens maken, software erop zetten en METEEN EEN VIRUS SCANNER EN DE FIREWALL AAN ZETTEN!!! Als je even geen virus scanner heb, gooi er dan gewoon even AVG Free edition op, heb ik zelf ook en is erg goed. Als je nog meer vragen heb, meld het gewoon even hier, dan proberen wij je allemaal verder te helpen, Goed? Nou, succes ermee.

Met vriendelijke groet, Vincent.

Hallo, uit eigen ervaring sluit ik me bij de rest aan.
Zorg er voor dat er geen verbinding. Desnoods trek je je internetkabel los als je niet de verbinding kan verbreken.
Daarna het liefst een recovery ik hoop dat je image en of een users file (aparte partitie met je persoonlijke bestanden ).
suc6!!:thumb:

Hallo

En ... uiteraard niet vergeten verdere gerechtelijke stappen te ondernemen ...

Peter

oke ik zouw beginnen met bellen van je isp (internet provider) en daar aanvragen of je een ander ipadderes zouw kunnen krijgen want het eerste wa je moet doen is zorge da die nie meer aan je pc kan connecten

2 ik ga der vanuit da je windows gebruikt als ik jouw was zouw ik gaan denken aan je bestuurings systeem te verandere naar bijvoorbeeld ubuntu en daar op hun forum kunnen ze je met alles helpen waarom ik dit zeg is omdat ik zelf ook ict diploma's heb en omdat ik dus weet da op de meeste ze geen enkele kennis over linux geven dus kan die als die je trace trug kan vinden niks make (behalve als die van linux af weet)

en bijvoorbeeld je bios zit vast eve denke ik zouw gaan zoeken op google naar wa de shortcut is naar je bios en em probeere te unlocke of anders te resetten maar dan moet je je laptop open maken (srry kan nie anders)

en wak zelf aanraad is een hardware matige firewall omdat ik zelf letterlek door alle software matige kan kome (eve voor de duidelekheid ik ben een white had dus wees nie bang dak je hack of zo want zo ben ik niet )

ik weet dat dit voor sommige moeilek uit te voeren is omda et nogal wa moeileke dingen zijn

ow trouwens als je toevallig in gouda om omstreken woond kan ik ook langs komen^^

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan