• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Stamboom bijhouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geoffcel

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2009
Berichten
96
Beste excellisten,

Ik wil graag in 2 kolommen namen bij houden. Kolom A zijn de mensen die ik direct ken en kolom B mensen die ik dus indirect door kolom A ken. Echter is het zo dat als ik persoon uit kolom B gezien heb dat ik die gene ook in kolom A neerzet zodat ook zij weer mensen kunnen voorstellen aan mij. Goed, graag wil ik nu in verschillende lagen weten hoeveel mensen viavia in aanraking zijn gekomen.

Dus Generatie 1: Piet bracht 2 (jan & Karin) mensen
Generatie 2: Piet bracht jan en via jan klaas
Generatie 3: Piet bracht jan via jan klaas en klaas bracht kim
Generatie 4: Piet bracht jan via jan klaas en klaas bracht kim en kim bracht dirk

Hopelijk kom je er uit met mijn bijgevoegde xls. Bekijk bijlage Stamboom effect.xls
Ik werk zelf in office 2010 dus eventueel kunnen er 2010 formules gebruikt worden.

Groet,
GeoffCel
 
Piet bracht jan via jan klaas en klaas bracht kim en kim bracht dirk
Dit is je handmatige resultaat na '4 generaties' en 7 regels.
Als je 1000 regels hebt tot hoeveel generaties zou dit dan wel niet gaan?
En hoeveel dubbele namen zitten er dan niet in.
in een zo'n zin zitten dan misschien wel 20 verschillende namen.
Ik denk dat dit niet meer 'leesbaar/begrijpbaar' is.
En ik denk vele met mij omdat je na 55 keer kijken nog geen enkele reactie hebt.
Ik begin er zowiezo niet aan om dit voor elkaar te krijgen.

Succes ermee
 
Beste Geoffcel ;)

Heb via validatielijst gewerkt.
Weet niet of dit iets voor jou is ?

Piet staat in cel A2, in cel B2 kan je dan kiezen tussen Jan of Karin, vul dan C2 in enz...

In blad2 staat de stamboom nog eens opgemaakt.

Groetjes Danny. :thumb:
 

Bijlagen

  • Stamboom.xls
    34 KB · Weergaven: 66
Bedankt voor jullie reactie. Misschien beetje onduidelijk van mij, maar de tekst is niet van belang. Ik wil alleen de getallen weten. De tekst heb ik als verduidelijking toegevoegd. Het gaat in totaal door tot 6 generaties daarna vervalt het.

Groet,
Geoffrey Vermeulen
 
Niemand die mij verder kan helpen?

Is misschien de vraag een beetje vaag :shocked: of wordt mijn vraag wel begrepen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan