stamboom

• Onderwerp starter Onderwerp starter JPX
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JPX

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jul 2005
Hallo ik pieker me al maanden suf. Probleem, Database voor vogels. Ik maak een tabel met daarbij een keuzelijst met daarin o.a. geslacht, man en pop, Vader en Moeder van de vogel. Dit aan de hand van ringnummer. Nu geeft acces aan dat ik de nummers van de vader en moeder niet uit dezelfde tabel kan halen. Waarom een keuzelijst omdat ik in principe niet vaker dan 1x dezelfde gegevens wil invoeren bovendien voorkomt het fouten. Via een sub-form zou het kunnen maar dan haal ik de basis ringnummer nog steeds uit dezelfde tabel. Ik kan desgewenst een gedeelte van de database meesturen. Ik denk dat het een klein trukje is maar ik kom er niet op. bvb dank Jan

Ik denk dat het in de koppeling van de velden in de tabel aan de ringnummertabel niet goed is. Je moet beide velden koppelen aan de ringnummertabel. Voeg daarvoor de ringnummer tabel 2x toe aan het relatiemodel en leg een koppeling naar de desbetreffende velden in de andere tabel.

Als je er niet uitkomt is het denk ik idd handig de database even op het forum te zetten.

Grtz,

allereerst wat een snelle reactie ik zal proberen de datbase mee te sturen. Het probleem is noe kan ik ouders koppelen aan de vogel dmv keuzelijst(invoervak) zonder dat ik steeds de ringnummer in moet toetsen. Ik heb uit het tabel invoer vogel alle mannen en poppen (vrouwtjes) dmv Query geselekteerd. Vervolgens dmv van wizard opzoeken probeer ik de ringnummers uit de Query te halen. Dit lukt niet.
Ik ben benieuwd

Groet Jan

Volgens mij is het niet gelukt de database te plaatsen. Hij mag niet groter dan 100 kB zijn en moet een zip filetje of zoiets zijn.

Grtz,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan