Stand-by of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannekemolenaar

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2007
Nadat mijn pc in de stand-by stand heeft gestaan wil het internet niet meer opstarten en Windows Mail ook al niet.
Vervolgens moet ik de pc opnieuw opstarten. Dit lijkt me niet de bedoeling van de Stand-by modus. Wie weet raad?

Groet van Janneke

Ik las in de digitale consumentengids dat SP1 automatisch met updates wordt binnengehaald. Waar is dit te controleren of het inderdaad binnen is?

normaalgezien word sp1 inderdaad automatisch binnengehaald.

je kan dat controleren door ofwel naar start- computer- (rechtermuisknop) eigenschappen ...
dan zou daar moeten staan of je sp1 hebt of niet...

anders kan je het ook controleren door de geschiedenis van je updates te gaan bekijken :thumb:

Mocht je SP1 nog niet geinstalleerd hebben, zal ik je de moeite besparen om de microsoft site af te zoeken:

http://www.microsoft.com/downloads/...2A-9C9B-4579-B64A-09146A0BA746&displaylang=nl

Hier kun je de service pack downloaden, maar hij is wel 550 mb groot, terwijl je met windows update ongeveer 60 mb nodig hebt. Dit door al die taalpakketten die hierbij inzitten, en met windows update download je dus maar 1 taalpakket (nederlands) :p (met dank aan jelpot (A))

Nee, nog geen SP1 aangetroffen.
Wil je me een URL geven waar ik naartoe moet voor SP1?
Met dank,
Janneke

Mocht je SP1 nog niet geinstalleerd hebben, zal ik je de moeite besparen om de microsoft site af te zoeken:

http://www.microsoft.com/downloads/...2A-9C9B-4579-B64A-09146A0BA746&displaylang=nl

Hier kun je de service pack downloaden, maar hij is wel 550 mb groot, terwijl je met windows update ongeveer 60 mb nodig hebt. Dit door al die taalpakketten die hierbij inzitten, en met windows update download je dus maar 1 taalpakket (nederlands) :p (met dank aan jelpot (A))

wel bedankt voor mij dan te vernoemen :P
maar ik denk toch wel dat er meer talen in dat pakket zitten als alleen nederlands aangezien het bestand dat je binnenkrijgt via automatische updates maar zo'n 65 Mb was ;)

Hier kun je de service pack downloaden, maar hij is wel 550 mb groot, terwijl je met windows update ongeveer 60 mb nodig hebt.

Windows Update is dus interessanter. Kan je dit eigenlijk forceren?
Als ik op Updates klik krijg ik de melding dat alle belangrijke updates binnen zijn.

Eerst en vooral zouden echt alle updates moeten geinstalleerd zijn...

dan zou je nog een aantal keren moeten klikken op "naar nieuwe updates zoeken"
Bij mij ging dit allemaal automatisch maar bij mij was dit dan ook bij een frisse installatie gebeurd (niet uit noodzaak, maar omdat mijn laptop op dat moment juist terug was uit reparatie en SP1 dan ook juist uit was)

bekijk je verborgen updates ook eens voor de zekerheid.

je moet dus echt zoiets hebben bij je eigenschappen van de computer.(zie mijn bijlage)

Bijlagen

• sp1.jpg
    sp1.jpg
    88,4 KB · Weergaven: 40
Laatst bewerkt:
Bij mij was het rare geval zo, ik had dus sp1 van 550 mb gedownload en geinstalleerd. Ik had door een fout met drivers met systeemherstel het systeem teruggezet naar voor de installatie. Daarna vond windows update SP1 wél zelf.. :confused: beetje raar dus.. Maar ik heb dus geen idee hoe je dit kunt forceren..

In dit geval kun je ook proberen om energiebeheer uit te zetten.
Ga naar configuratiescherm > netwerkcentrum > netwerkverbindingen beheren.
Klik met rechts op de netwerkadapter (voor bedraad netwerk de LAN adapter)
Selecteer eigenschappen en klik op configureren > tab energeie beheer
Haal daar het eventuele vinkje weg bij de computer mag... etc.

mvg leo

Als je sp1 net bij de updates ziet staan is het misschien al geïnstalleerd. Druk WINKEY + R en tik in winver en vervolgens even enteren. Dan zou er Service Pack 1 moeten bijstaan.

WINKEY = de toets met het windowslogo.

Bedoel je overigens echt dat je de programma's IE en windows mail niet meer kan openen of dat ze geen verbinding met internet kunnen maken?

Hoi,
na mijn geprobeer van gisteren stond er vandaag ineens een bericht bij 'updates' dat er een belangrijke update geïnstalleerd kon worden van 65 MB. Dat moet 'm zijn dacht ik en dat klopte ook. Vreemd dat er niet bij stond dat het om SP1 ging. Ik heb 'm binnengehaald inmiddels.
Toen ik Windows opnieuw opstartte wilde meteen Windows Mail alweer niet starten.
Kan evt verholpen worden met Outlook, maar dat zal toch niet de bedoeling zijn van Windows. Ik werk niet met IE maar meestal met Firefox.
Ik blijf het nog een paar dagen aankijken en als dit zo blijft zet ik XP er maar weer op.

Het verzenden en ontvangen van mail geeft ook nog al eens problemen en het opstarten van andere programma's, zodat ACDSee en Dreamweaver lukt ook lang niet altijd.
Tobben tobben en Bill Gates maar lachen met al zijn centen.
Groet van Janneke

heb je dan nu echt wel sp1 geinstalleerd staan?

controleer dat nog eens door middel van de tip van vis ta...

ok als je sp1 dan binnengehaald heb...

heb je de tip van leofact dan ook al geprobeert?
Heb je trouwens de laatste updates of versies van winows live mail, dreamweaver is trouwens al een cs3 van maar ik zeg niet dat je dat allemaal nu moet gaan installeren of komen hé :P

Gewoon de updates :thumb:

Maak je soms gebruik van back-ups? Zou handig zijn om bestanden van windows mail terug te zetten. Programma's die niet openen doen mij denken in de richting van beschadigde bestanden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan