stand-by

Status
Niet open voor verdere reacties.

jurggen

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2005
Ik ondervindt een heelm raar probleem,en ik weet het echt niet meer. Telkens ik een game installeer gaat m'n beeldscherm naar de modus stand-by. Enkel met mohaa
heb ik dit niet.

Het is echt frustrerend als je iedere keer weer dat oranje lampje zioet branden.

Ik zal even m'n specs toelichten: dx 9.0b(recent) ,
1.8 gHz processor(amd athlon),256 mb geheugen,juiste driver geinstallerd(degene die directx moet ondersteune),

Naar mijn mening is alles uitstekend... iemand een idee?

jurggen

Het zou kunnen dat de vernieuwingsfrequentie buiten het bereik van de tft komt. Staat het onder windows op 60Hz ingesteld?

Vr.Gr. Egel.

Daar heb ik inderdaad ook al aan gedacht,het staat ingestelt op 60Hz. Ik heb onlangs ergens gelezen dat het best op zo'n 82Hz staat.

Maar ik wou niet beginnen prutsen met de vernieuwingsfrequentie zolang alles werkte. Op welke
frequentie zet ik het dan best?

P.S. ik gebruik wel een 14" crt scherm ...

jurggen

Laatst bewerkt:
Mijn fout :o, ik nam aan dat je een tft scherm had. Tft's hebben een standaard frequentie van 60Hz, crt's kunnen beter wat hoger staan.

14" inch lijkt me een wat oudere monitor, als het goed is worden alleen de frequentie's weergegeven die de monitor aankan en kun je de hoogste kiezen.

Maar het spel / de installatie zet de resolutie - kleuren - frequentie anders, waar het misgaat.

Hoeveel MB is je grafische kaart? Of het aan je monitor ligt is het makkelijkst te controleren als je even een andere kunt lenen. :) Maar dat is misschien niet zo makkelijk.

Hoe kom je uit de installatie als het beeldscherm standby gaat, alt+tab, esc, oid, en krijg je dan een foutmelding te zien?

Vr.Gr. Egel.

Ik zal het even testen met een andere monitor,maar bij mohaa heb ik dat probleem niet.

M'n videogeheugen bedraagt 64mb (geforce 4 mx). Het is de demo van splinter cell(1ste versie:dus niet zo'n hoge specs voor pc).
Maar de installatie van het spel verloopt prima,als ik het wil spelen dan gaat m'n monitor in stand-by,terwijl het spel doorloopt(muziek kan ik horen...),verder komer er gneen fourmeldingen...

Zodra ik het getest heb met de 2de monitor zal ik iets alten weten.

thanks voor de tips anyway ,jurggen

Ik heb een andere monitor(14" crt scherm) gebruikt met hetzelfde resultaat. De vernieuwingsfrequentie stond daar ook op 60Hz ingesteld.

Nog iemand een idee?

jurggen

Het al wat geleden,mss wil iemand nog wel een reactie posten...

jurggen

Hoe sluit je het spel weer af, je hoort geluid maar ziet niks en dan?

Ik ken het van een spel dat te zwaar was voor de computer en daar ging het scherm op donker en verder niks. Met alt+tab kwam windows weer in beeld en zag ik via de taakbalk de foutmelding pas.

Welke windows versie heb je, hoeveel ram, dx 9.0c is de nieuwste versie, mischien een 15 inch crt of tft proberen? Verder weet ik het ff niet. :confused:

Vr.Gr. Egel.

Dan denk ik eerder dat het een probleem met de bekabeling of videokaart is.
Probeer eens een andere videokaart(als je die voorhanden hebt).

Want het kan zijn dat het signaal wordt doorgegeven van de computer niet gebruikt wordt voor langere tijd, waardoor het beeldscherm dan in de standby staat, terwijl de computer gewoon doordraait.
Weet je zeker dat het spel door blijft spelen, want het is vaker zo dat de muziek gewoon door blijft spelen ook al is het spel vastgelopen.

Het is een tijdje geleden,maar had het zo druk....

Ik zal de situatie nog eens uitleggen:

ik draai de simpelste demo's van Splinter cell en Age of empires op deze pc.

De pc heeft de volgende specs: amd athlon 1800Mhz,
direct x 9.0b,256Mb ram(ddr),Gforce 4 mx 64Mb.
Verder gebruik ik een 14"crt scherm op een vernieuwingsfrequentie van 60Hertz

M'n specs zijn volledig in orde,en als ik een van de spellen wil draaien word m'n pc zwart,maar het geluid blijft verder draaien.

Geen foutmeldingen of dergelijke. Bij Age of empires krijg ik wel beeld,maar als het spelen zelf begint gaat m'n beeldscherm ook stand-by.
Mohaa draait perfect en ik heb er ook Command and Conquer op gedraaid.

Als je nog een idee hebt...

jurggen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan