• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Stand op volgorde zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

lancelot1955

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2006
Ik heb een invullijstje gemaakt in Exel voor de voorronde van het EK.
Nu zou ik graag willen dat als de punten invult dat dan de volgorde automatisch goed komt, dus als Nederland de meeste punten heeft dan ook bovenaan komt en de rest volgd.

Voor de duidelijkheid heb ik een voorbeeld erbij gedaan. (misschien wil het wel niet zoals ik het wil maar dat hoor ik dan wel)

grt. Anton

Bijlagen

Anton

Kijk eens in deze thread voor een oplossing.

En denk ook eens aan de dt-fouten aub (al ben je niet alleen heb ik gemerkt).

Nu zou ik graag willen dat als de punten invult dat dan de volgorde automatisch goed komt, dus als Nederland de meeste punten heeft dan ook bovenaan komt en de rest volgd.

Wigi

Kom ik niet uit, maar bedankt voor de moeite.
grt. Anton

Zonder meer uitleg over wat er fout gaat zal je vrees ik ook niet echt geholpen worden. Door dat al te geven bespaar je denk- en typwerk bij helpers.

Je kan natuurlijk ook wachten tot iemand met de pasklare oplossing komt aanzetten, maar dan kan dat ook wel eens lang / langer duren.

Als je wilt dat ik er eens naar kijk, gebruik dan Winzip.

Wigi

Anton,
Hetgeen jij wilt en aangeeft in jouw bestandje is absoluut onvoldoende voor wat je wilt bereiken. Denk eens aan het feit dat je eerst punten toe moet kennen aan de uitslag van een wedstrijd. B.v.bij winst 3 ptn gelijk 1 punt en dat soort zaken meer. Op basis van alleen de uitslag jun je nooit een goede rangschikking maken. Denk daar over na, probeer iets in elkaar te zetten en als het niet lukt om de juiste formules te vinden zul je op dit forum nooit tevergeefs aankloppen.

Ik heb je bestand bekeken. Nog wel wat werk aan de winkel denk ik.

En toch, als je start van het bestand in de vraag waaraan ik hierboven gerefeerd heb, dan moet het lukken.

Give it a try and post het bestand wanneer je helemaal vast zit.

Doe hetzelfde als in de bestanden daar.

Wigi

Bestand in WinZip gezet

Ik heb mijn hele bestand in WinZip gezet, het gaat om de einduitslag zodat b.v. Nederland de meeste punten heeft dan bovenaan kom enzv.
Maar dan moet de naam ook blijven bestaan als er een formule inkomt te staan.

Als het te onduidelijk is hoor ik het wel.

grt. Anton

Bijlagen

Bedankt

Wigi, bedankt.

Dit is precies wat ik bedoel.
Knap werk, ik weet niet hoe je dat voorelkaar krijgt.
Ik ben hier niet zo goed in maar ik zal er eens op gaan studeren.

grt. Anton

Principe is heel simpel.

Geef elke ploeg een coefficient. Een lagere coëfficiënt is het beste (hangt er van af wat je kiest, ik zou het ook omgedraaid kunnen doen).

Maak de coëfficiënt lager er meer punten behaald zijn, ook lager is als er meer goals gemaakt zijn en hoger als er meer tegengoals zijn.

Maar punten, goals voor en goals tegen zijn niet allemaal even belangrijk. Daarom deel ik door 10, 100, 1000, 10000 enz. Je krijgt een kommagetal, maar dat is totaal onbelangrijk zolang "kleiner maar beter is".

Dan met een zoekfunctie haal je de gegevens van de ploegen op. Je zoekt op de coëfficiënt van elke ploeg.

Indien onduidelijk, vraag maar.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan