Stand van excel in vba-form

Status
Niet open voor verdere reacties.

D-Mon

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2002
Ik ben bezig met een darttoernooi waarin ik een vba-form gebruik om het wedstrijdprogramma af te wikkelen. De uitslag van de wedstrijd wordt weggeschreven achter de op dat moment gespeelde wedstrijd. D.m.v. celverwijzingen wordt het aantal gewonnen punten voor elke speler bij elkaar opgeteld in een overzicht in de excelsheet. Dit overzicht zou ik graag gesorteerd en wel in een VBA-formulier willen laten zien. Het sorteren in de sheet zelf is onmogelijk omdat de programmering van het toernooi dan door de verwijzingen in de soep loopt (ik weet dat dit d.m.v $A$1 op te lossen is maar dit vereist een hoop handmatig gekloot).

Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen? Ik heb zelf een oplossing als iemand me kan vertellen of ik een JPEG kan maken van een groepje cellen in excel. Deze jpeg kan ik dan vervolgens wel oproepen in een VBA-form)

Hoi

Bijv.
Code:
Range("A1:E12").CopyPicture Appearance:=xlScreen, Format:=xlPicture
    Range("K8").Select
    ActiveSheet.Paste

Dit is het equivalent van wat je manueel zou doen als:

Cellen selecteren, Shift ingedrukt houden, en dan Bewerken > Figuur kopiëren, kiezen.

Wigi

Het is me wel gelukt om het bereik om te zetten naar een "shape", maar hoe kan ik deze in een formulier krijgen?

Het lijkt me iets in deze trend

Me.Image1.Picture = Sheets("3spelers").Shapes("Picture 3")

Ziet er groots uit, maar het lijkt mij net even iets teveel functionaliteiten voor een simpele bewerking als ik nodig heb, daarom lukt het me ook niet om de concrete code eruit te halen...

Sheets("3spelers").Range("Stand3").CopyPicture Appearance:=xlScreen, Format:=xlPicture

Stand3 beschrijft het bereik van de cellen met daarin de stand, welke ik in een formulier wil laten zien.

Maar hoe krijg ik die gemaakte CopyPicture nu zichtbaar in Me.Image1 ?

Bestaat er geen PastePicture als er ook een CopyPicture bestaat?
Ik zoek denk ik naar iets als

Me.Image1.Picture = PastePicture

Zie ook eens hier bij Ivan F Moala. Sorry dat ik je telkens verwijs naar elders, maar dit is omdat:

- er al kant-en-klare code geschreven is
- dit hoegenaamd geen simpel probleem is dat je in een paar lijnen VBA-code kan vangen.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan