Standaard account verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Berichten
25.325
Beste,

Heb een Asus Pro79I te koop staan.
Ik wil hier het account van mijn zoon welke standaard is geheel verwijderen, hoe doe ik dat het beste ?
Ik heb geen zin de boel te formatteren eigenlijk.

Het moet zo zijn dat de koper zelf weer een MS account kan aanmaken.

Dank,
Ray
 
Hoe gevoelig is de informatie? anders ga je daar niet aan ontkomen. Je kunt een nieuwe user aanmaken, oude verwijderen en dan handmatig de <USER> directory schoonmaken. Dat is echter zonder verdere "behandeling" weer terug te halen met de juiste tools.

Er is disk-scrubber software die verwijderde data ook echt onleesbaar maakt, maar als het ECHT grondig moet zijn, formateren, disk wipe software en opnieuw schoon installeren.
 
Wat foto's, niks bijzonders eigenlijk.
Ik kan ook kiezen voor PC opnieuw instellen, is dat een aardige optie ?
Belangrijkst is eigenlijk dat er geen toegang tot de Onedrive verkregen wordt hierna.
 
computer "opnieuw instellen" is een aardige optie, maar maak dan eerst een "lokale gebruiker" aan en verwijder de account die al bestaat. ook "opnieuw instellen" laat soms nog wat rommel achter in de <USER> directory dus loop dat even na.

Als je een "cloud" user account als enige optie hebt gaat die toch weer je credentials invoeren na "opnieuw instellen" en dat wil je juist voorkomen, denk ik.
 
Lees dit even door. Persoonlijk account / accounts worden verwijderd, wachtwoord inloggen (lokaal) wordt weer ingeschakeld.

Enne, ik ben blij dat je een splinternieuwe user bent hier op de Helpmij.............

Kan ik iig geval het advies geven dat het handig is om bij een volgende computer eerst bij een kaal (Windows) geïnstalleerd systeem, waarin slechts met een ww wordt ingelogd, een volledige systeemkopie / mirror te maken, om pas daarna de machine te gaan 'personaliseren' met Office tools, foto's, brieven, persoonlijke accounts etc. etc. Bij een systeemcrash (of een toekomstige verkoop) kan dan die Windows mirror worden teruggezet. Natuurlijk wordt nog een tweede systeemkopie / mirror gemaakt als de machine helemaal is gepersonaliseerd, zodat er 2 mirrors beschikbaar zijn......... ;)

Als je een oudgediende was op de Helpmij dan had ik dit advies niet kunnen (hoeven te) geven.................... :p :cool:

Nu weer serieus : Asus, heeft die geen 'fabrieksrecovery 'aan boord'?
 
Laatst bewerkt:
Ga naar naar start en type daar: netplwiz

geavanceerd, geavanceerde geuikers instellingen knop
rclick -> nieuwe gebruiker toevoegen
locale account, eventueel password leeg laten
oude account verwijderen

eventueel via hoofdmenu onderdeel maken van administrators en automatisch inloggen met account aanzetten.
 
gast0225,

Is de oude laptop van mijn overleden schoonpa welke mijn zoon even heeft gebruikt voor "onzin"
Eigenlijk niet nodig geweest een image van te maken. Doe ik uiteraard wel met alle andere systemen.

Wampier,
Ik ga aan de slag.

Dank beide.

Loop helaas door omstandigheden behoorlijk achter qua kennis. Ben inmiddels met een inhaalslag bezig :p
 
Middelste gedeelte van mijn bericht was (vanzelfsprekend) ludiek (bedoeld), maar het begin (de link) en zeker het laatste regeltje waren vrij serieus. Heeft de machine geen fabrieksrecovery? Het lijkt mij (qua door mij ingeschatte leeftijd) dat de oorspronkelijke eigenaar niet behoorde tot de groep users, die 'zomaar' even een fabrieksrecovery van de machine verwijderd heeft?
Een recovery is misschien wel het meest pragmatische voorafgaande aan een verkoop? Daarna als 'service' voor de nieuwe eigenaar het ding een uurtje of zo aan het internet hangen om te updaten en voilá, de nieuwe eigenaar heeft een prachtige 'kale' Windows machine die hij helemaal naar zijn eigen hand kan zetten.
 
Laatst bewerkt:
Idd., maar aangezien de migratie naar 10 voor 29 juli jl. is geweest, kun je ná de Win 7 installatie (en de daarop volgende ruim 220 updates in de eerste ronde en vervolgens nog een stuk of 200 in volgende update rondes) gewoon weer naar 10 want de hardwaresignature van de machine ligt 'vast' in de databases van Microsoft en dus kun je met deze machine (zonder veranderde hardware) tot in de eeuwigheid weer naar Win 10.

Schoner kan de nieuwe eigenaar 'm niet krijgen.

ps. je kunt ook rechtstreeks naar 10 gaan (schone installatie van 10) zónder te updaten vanaf 7, maar of dat met een wat oudere machine 'veilig' is (hardwareherkenning en de installatie door 10 van de juiste drivers), dat durf ik niet te zeggen. De kans op succes is wellicht veel groter door eerst een goeie 7 installatie (recovery) en bij een foutloos apparaatbeheer wederom naar 10 gaan.
 
Laatst bewerkt:
Denk eigenlijk inderdaad dat ik de USB stick er maar in stop. Wel het veiligst. Wij zijn destijds nog samen nog bezig geweest voor de driver van de co processor, weet je nog ? :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan