standaard brief in word

Status
Niet open voor verdere reacties.

SBG

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2004
Berichten
10
Hallo,

Ik heb niet veel verstand van word, en nu wil ik wel een standaard brief maken met de juiste marges, en dat het adres op de juiste regel komt te staan.
In die brief kan iedereen op kantoor zijn brief maken, die ze vervolgens naar mij doorsturen, zodat ik hem uitprint.
Het probleem is dat ik niet wil dat de mensen een keer een backspace te veel maken om het oude adres weg te halen, zodat het adres (en alles wat er onder staat) een regel omhoog komt, waardoor ik na het printen zie dat de opmaak weer niet klopt.

Ik hoop dat iemand mij een goede oplossing kan geven.

Groetjes Sas
 
Hallo Sas,

het beste kan je een sjabloon word document maken. Dit doe je door het document zoals je het hebt gemaakt op te slaan, en dan bij "opslaan als" het type "documentsjabloon (*.dot)".

Een sjabloon kan je op een gedeelde schijf zetten, of aan gebruikers geven. Zodra ze het openen is het een lege brief, met de opmaak en regels die jij eraan gegeven heb. Ze hoeven dan ook niets te verwijderen, hooguit wat in te vullen.

Nu het belangrijkste, het maken van de brief zelf.
Ik heb een voorbeeld meeverstuurd.
Je kunt hier zien dat ik wat velden en secties heb gemaakt in Word. Dit kun je zelf ook met het menu invoegen en velden, en aanpassen naar je eigen wensen.

Bij het menu extra, heb je document beveiligen. Selecteer daar het deel formulier, en met de extra eigenschappen kun je de velden en secties aangeven welke je wil beveiligen.
Zo kunnen je medewerkers alleen de delen invullen, die jij wilt.
 

Bijlagen

  • brief-voorbeeld.doc
    35 KB · Weergaven: 648
Nog een bijlage, dit keer hetzelfde document, maar dan met de juiste beveiligingsopties. Het wachtwoord is test
 

Bijlagen

  • brief-voorbeeld-beveiligd.doc
    34 KB · Weergaven: 353
Bedankt, ik geloof dat ik er nu wel uit moet komen.

Groetjes:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan