• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Standaard celeigenschappen aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan van Asseldonk

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 nov 2000
Vraag is voor Excel97 in combinatie met Windows2000.

Als je een nieuwe sheet opent en kijkt naar de celeigenschappen staat bij uitlijning, verticaal standaard "Onder".
Als je kiest voor automatische terugloop en automatisch aanpassen rijhoogte leest dit niet gemakkelijk, zeker niet als de rij een aantal regels hoog wordt.
Ik wil dus eigenlijk de standaard Excel-instelling "Onder" bij verticaal uitlijnen aangepast hebben naar "Boven".
Tot op heden is me dat niet gelukt en los ik het nu vaak op door meteen het hele werkblad te selecteren en de celeigenschappen aan te passen.

Hoe kan ik de standaard instelling op "boven" zetten?

Hallo Jan

Misschien "Opmaak" => Opmaakprofiel => "wijzigen" ???
Is te proberen!

mvg Imod

Was te proberen, maar werkt jammer genoeg niet. Wordt alleen in die sheet vastgehouden.

Als dit niet is aan te passen dan misschien een macro opnemen die dit veranderd.
Deze macro laten starten onder een knop of automatisch als je een map of bestand opend?

mvg Imod

Ik heb een vergelijkbaar iets bij Word gedaan, wellicht kun je er iets mee.
Als je in word een nieuwe file opend, dan komt deze uit het sjabloon normal.dot. Door dit sjabloon aan te passen (ff zoeken met de verkenner) en op te slaan, voldoet alles aan mijn wensen.

Volgens mij werkt excel ook met een standaard sjabloon. Pas het aan en sla het op.

Succes
John

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan