• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

standaard de waarde op aantal instellen bij draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

ESPRIT

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2011
Berichten
32
als ik een draaitabel maak en ik zet een onderdeel in Waarden dan komt hij altijd automatisch op SOM, ik wil dat hij standaard op AANTAL komt.

weet iemand waar ik dat in kan stellen zodat ik dat niet steeds hoed aan te passen.

groet Jan
 

Bijlagen

  • 2023-10-17_13-43-16.jpg
    2023-10-17_13-43-16.jpg
    47,3 KB · Weergaven: 21
Hallo,

Zet deze standaard ( Stamnr) op tekst in de eigenschappen.
 
bedankt voor het idee,
maar dat betekend dat ik nog steeds iets moet aan passen
hoop op iemand die een lossing heeft
Jan
 
Gek genoeg kun je Googlen tot je een ons weegt, een antwoord ga je niet vinden. Wél 100.000 vragen van mensen die het andersom willen, vooral omdat er lege cellen in je bereik zitten. En dan krijg je óók Count. Ook nog een forum berichtje van een VBA oplossing voor iemand die GEM wil, ook bepaald een Einzelgänger :). Wellicht moet je dat maar proberen.

Overigens schijnt het niet te kunnen, en is het aanklikken van een andere functie nou ook niet het grootste werk…
 
Ook jouw Excelversie heeft een macrorecorder:

Code:
Sub M_snb()
'    xlAverage       -4106   Average.
'    xlCount         -4112   Count.
'    xlCountNums     -4113   Count numerical values only.
'    xlMax           -4136    Maximum.
'    xlMin           -4139    Minimum.
'    xlProduct       -4149    Multiply.
'    xlStDev         -4155     Standard deviation, based on a sample.
'    xlStDevP        -4156     Standard deviation, based on the whole population.
'    xlSum           -4157    Sum.
'    xlUnknown       1000     No subtotal function specified.
'    xlVar           -4164    Variation, based on a sample.
'    xlVarP          -4165    Variation, based on the whole population

   Sheet1.PivotTables(1).DataFields(1).Function = -4112
End Sub
 
Laatst bewerkt:
dank voor je script,
maar misschien een domme vraag, o ja die bestaan niet :rolleyes:

maar waar voer ik dit in om uit te voeren, en werkt dit dan elke keer als ik Excel gebruik,

hoop van je te horen
grt Jan
 
Neem een macro op met de macrorecorder; bij de vraag waar de macro opgeslagen moet worden geef je het persoonlijk werkboek aan.
Ben je helemaal slim dan koppel je een toetscombinatie aan de macro (bijv. Ctrl-P )
Elke keer dat je een draaitabel hebt, gebruik je die toetscombinatie en de gegevens worden geteld ( = count)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan