standaard-e-mail client niet juist

Status
Niet open voor verdere reacties.

zaaihelp

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2012
Berichten
7
vaak staat in een website een 'klik hier' om een e-mail bercht te verzenden. Dat werkt bij mij niet (en ben dan afhankelijk van het via een omweg mogelijk vinden van een e-mail adres). Als ik klik op 'klik hier' dan krijg ik de melding: "kan deze bewerking niet uitvoeren omdat d estandaard-e-mail client niet juist is geïnstalleerd". Wat moet ik doen???
 
Je hebt gepost in Outlook Express, dus ik ga ervan uit dat je XP hebt.
Start -> Uitvoeren -> inetcpl.cpl
Ga naar tabblad Programma's
Selecteer bij E-mail het e-mail programma dat je nu gebruikt om je mail te lezen.
Klik zo vaak OK als nodig is.

Tijs.
 
dank voor de aanwijzing

Thijs,
Dank je. Jouw antwoord heeft mij op weg gezet en heeft kennelijk tot een goed resultaat geleid. Maar................, ik ben dus naar 'start' gegaan>> uitvoeren>> en kwam toen in een menu-tje met twee optie keuzes: %temp% of msconfig. Ook kon ik naar keuze 'bladeren' en kreeg dan 14 mappen te zien, beginnende met 'Application Data' (en o.m. ook 'mijn documenten'. Ik heb niet veel verstyand van computers, maar begreep wel dat ik hiermee niet op de goede weg zat! Aangezien ik ook via 'start' naar 'programmatoegang en -instellingen' kon gaan, heb ik dat gedaan en 'zag toen dat van de drie opties: t'microsoft', 'niet microsoft' en 'aangepast' de optie 'aangepast' stond aangevinkt. Dat leek mij de oorzaak van de strubbling. Ik heb dus (met de handen omhoog) de optie 'microsoft' aangeklikt. Vervolgens in een willekeurige website gecontroleerd of de email verbinding nu wel wordt aangelegd. En ziedaar ...........het werkt. Ik hoop alleen niet dat er nu allerlei doemscenario's voor mij nog verborgen liggen!! Achteraf gezien: si simple comme: bonjour.
 
Via Programmatoegang en -instellingen kan het ook.

Wat ik bedoelde in mijn eerst posting was niet dat je in het keuzemenu van Start -> Uitvoeren zou gaan rondkijken, maar gewoon in het Uitvoeren-vakje zou invullen: inetcpl.cpl
en dan op OK klikken (of Enter) en dan de rest van de instructies volgen.

Linksom of rechtsom: Het is nu opgelost, dus dat is mooi! :)

Graag nog de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan