standaard e-mail programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvbaal

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Ik e-mail standaard met Mozilla, maar nu heeft een huisgenoot in outlook Express opgegeven dat dat programma het standaard e-mail programma is. Dit heeft tot gevolg dat ik vanuit Word en Excel niet direct een bestand door kan sturen via Mozilla. Dit ging voorheen wel. Hoe kan ik zorgen dat Outlook Express niet meer gezien wordt als standaard e-mail programma.

Weet iemand raad?

groet,
Juul

jvbaal zei:
Ik e-mail standaard met Mozilla, maar nu heeft een huisgenoot in outlook Express opgegeven dat dat programma het standaard e-mail programma is. Dit heeft tot gevolg dat ik vanuit Word en Excel niet direct een bestand door kan sturen via Mozilla. Dit ging voorheen wel. Hoe kan ik zorgen dat Outlook Express niet meer gezien wordt als standaard e-mail programma.

Weet iemand raad?

groet,
Juul

hey juul,

ga naar start> instellingen> configuratiescherm.
internet opties. klik dan op tabblad programma's.
kies bij e-mail welk programma je wilt gebruiken.

groeten,
Visha

Om welke Windows versie gaat het eigenlijk.
Ik heb Xp en kan van visha's pad niets maken.
In XP: Rechtsklik op de taakbalk/eigenschappen/menu start/aanpassen. Onderop kun je wijzigen.

Zoals Visha het beschrijft doe ik dat ook altijd qua advies, zie linker plaatje. Ik ga alleen via IE/Extra/Internet-opties, tabblad Programma's. Is jouw optie (rechter plaatje) niet meer om OE (en ook IE) in het startmenu te plaatsen? Of vergis ik mij? Of beide? :)

n6711e.jpg

Probeer jij maar eens start.....instellingen. Daar hang ik al.
Nee, dat menuutje onder start dat ik opgaf werkt. Als het daar niet goed staat loopt het niet goed.

Het zal allebei kunnen.
Alleen gaf jij wel via instellingen van IE op.
Het zou kunnen dat Visha Win.98 heeft.

Elisa zei:
Het zal allebei kunnen.
Alleen gaf jij wel via instellingen van IE op.
Het zou kunnen dat Visha Win.98 heeft.
Zou best eens kunnen dat allebei kan Elisa, bij mij (XP) kan het óók zoals Visha het aangeeft, met een kleine omweg: Start/Configuratiescherm/Netwerk- en Internet-verbindingen/Internet-opties en dan tabblad Programma's.

Er zijn altijd andere wegen die ook naar Rome leiden. Alleen......je weet niet of topicstarter daarvan op de hoogte is.
Een correct pad is dan wel nodig.

ga naar start> instellingen> configuratiescherm.
internet opties. klik dan op tabblad programma's.
kies bij e-mail welk programma je wilt gebruiken.

Start/Configuratiescherm/Netwerk- en Internet-verbindingen/Internet-opties en dan tabblad Programma's.

Bij jou blijf ik trouwens ook hangen op Netwerk- en internetverbindingen. Die bestaat bij mij niet eens in het Config.scherm.

:D :D Als je het mij vraagt is het ook wel een vreemde omweg LOL

:D Snap alleen niet waarom het bij jou blijft hangen???Is dat letterlijk zo of bij wijze van spreken? Kan trouwens zo zijn dat jij in het Configuratiescherm de Klassieke weergave hebt aanstaan? Beetje jammer dat de TS niet even aangeeft welke oplossing het nou was. :(

Hoe hebben wij onze pc ingedeeld :D Nee het hangt niet echt maar ik kom niet verder als ik via start naar instellingen zoek.
Nee, ik heb de moderne XP en ga dan niet in 98 look werken :D
Echt ik heb geen 'Start/instellingen.

Elisa zei:
Hoe hebben wij onze pc ingedeeld :D Nee het hangt niet echt maar ik kom niet verder als ik via start naar instellingen zoek.
Nee, ik heb de moderne XP en ga dan niet in 98 look werken :D
Echt ik heb geen 'Start/instellingen.
Nee, zoals Visha het aangeeft heb ik ook niet, wél zo dus: Start/Configuratiescherm/Netwerk- en Internet-verbindingen/Internet-opties en dan tabblad Programma's. Harrie-vreemd dat jij dat niet hebt? :eek: Nou ja, vraag is opgelost, hóe is nog wazig maar dat is kennelijk ons probleem. :D

Ach, jouw pad en het mijne zullen beiden hetzelfde doen. :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan