Standaard gebruiker niet beperkt genoeg

Status
Niet open voor verdere reacties.

red123nax

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2007
Dag allemaal,

Ik heb een vraagje met betrekking tot de standaard-users.
Wij hebben pas (3 dagen geleden) alle computers in een bedrijf opnieuw geïnstalleerd.

We hebben een Admin-user en een Standaard-user.
Dit omdat we met een stelletje roekeloze figuren werken die van alles en nog wat installeren.
Hierdoor moest het niet mogelijk zijn dat jan en alleman alles kan installeren.

Echter nu kunnen ze dit nog steeds :O!!
Er staat inmiddels al weer uTorrent op en de bijbehorende toolbar ook..

Hoe kan ik dit strenger instellen??
Ik wil namelijk niet dat dit nog langer mogelijk is.

MVG
ReDNaX

PS:
Het gaat hier om stand-alone pc's met Windows 7 Home Premium.
Er is geen domein oid aanwezig. Ze werken met zn allen in een werkgroep.
Policies moeten dmv registerinstellingen toepassen.

Laatst bewerkt:
Die figuren aanspreken op hun gedrag en indien nodig op non-actief zetten. Ze brengen bedrijf schade toe (en mogelijk ook nog aansprakelijkheid als ze illegale software gebruiken). Dat is de makkelijkste en meest effectieve manier.

Technisch gezien moet je namelijk het volgende gaan doen.
-Alle software testen of deze zonder admin rechten kan werken. Lang niet alle software kan dit
-Rechten van de gebruikers beperken
-Werkplekken software- en hardwarematig beveiligen zodat men geen USB devices meer kan gebruiken. Dit in verband met het starten van portable apps.
-Ervoor zorgen dat computers niet van USB of DVD kunnen booten, want zo kan men nog steeds software installeren
-Internetfilter instellen zodat men o.a. geen portable apps kan downloaden en/of uitvoeren.
-Enz...

Als je gebruikers nog steeds alles kunnen dan staan de rechten van de gebruikers niet goed.

Die figuren aanspreken op hun gedrag en indien nodig op non-actief zetten.
....
Rechten van de gebruikers beperken

Ja dat is juist het probleem..
Hier werkt het aanspreken niet echt..
niemand heeft het gedaan, maar toch gebeurt het..

Maar hoe kan ik de rechten van de gebruikers beperken dan?

Ik ben trouwens vergeten te melden dat het hier om gewone stand-alone computers gaat zonder domein oid
Dat is hier ooit wel geweest, maar daar zijn ze vanaf gestapt omdat de toenmalige ICT-er (in opleiding) daar ook geen raad meer mee wist.

Bedankt voor de snelle reacties trouwens !!

Laatst bewerkt:
Dat is de enige manier?

En je kunt geen accounts tot gastaccount promoveren (/degraderen) toch?
Alleen dmv het gast account?

Bedankt!

Je kan per gebruiker rechten in gaan stellen wat ze wel en niet mogen maar dan ben je wel even bezig. Het hangt ervan af wat bepaalde gebruikers wel en niet mogen. Met een gast-account instellen heb je snel voor iedereen dezelfde, idd gedegradeerde, rechten. :D
Het ligt eraan wat voor soort bedrijf je hebt en of het nodig is dat ze bepaalde software downloaden etc. Je kunt in Win 7 ook ouderlijk toezicht instellen.
http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/products/features/parental-controls
Het is maar net wat je wilt.

Als aanspreken niet werkt dan heeft management toch echt wel een probleem. Nadeel voor jou is dat in het geval je de zaak toch nog een beetje wilt schoon houden de stappen zoals ik eerder beschreef zult moeten uitvoeren.

Test eerst eens met 1 pc. Want ik betwijfel of alle software goed werkt onder het gast account.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan