Standaard Gebruikers Groepen Win 7 op hardeschijfstations

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jadaag

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2008
Berichten
29
Ik heb Windows 7 Ultimate x64 overheen een bestaande Windows XP Pro x64 geïnstalleerd. De harde schijven zijn verdeeld in meerdere partities.

Als ik in de verkenner de eigenschappen van een hardeschijfstation opvraag en kijk op het tabblad beveiliging dan zijn er meerdere gebruikersgroepen te zien.

Ik vermoed dat er een aantal uit XP Pro overgebleven zijn.
Welke gebruikersgroepen worden door Win 7 standaard op elk harde schijfstation geplaatst bij de installatie?
Kunnen de overige gebruikersgroepen verwijderd worden?

Waar is een goede handleiding te vinden om hardeschijfstations voor niet-administrators de toegang te ontzeggen?

Alvast dank.
 
Wordt tijd dat je je gaat verdiepen in standaardgroepen in Windows in het algemeen en in W7 (Ultimate) in het bijzonder.
Zie hier, waarbij je voor Windows 7 even alle groepen weg moet denken die "domain" in de SID hebben of "domain" in de omschrijving hebben of "domain controller" in de omschrijving hebben.
Zie ook (voor groepen): hier (helaas de Engelse namen, niet de NL-versies daarvan).

In de standaard-mappen (C:\Windows en C:\Program Files etc.) zal er niets overgebleven zijn van Windows XP, want er is geen upgrade mogelijk naar Windows 7 vanuit XP, alleen een nieuwe installatie.
Van aparte data-mappen kan het anders zijn.
Overigens zul je een SID zien voor een groep op gebruiker die binnen W7 niet bestaat (dus overgebleven is van XP nog, als rechthebbende). Als de naam wél leesbaar is, dan bestaat er voor de bijbehorende SID wél een groep of gebruiker in Windows 7.
Voorbeeld van een SID: S-1-5-21-1060284298-1454471165-725345543-1004

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Dank je. Ik was misschien niet helemaal duidelijk; ik heb bij het installeren van W7 de c-schijf laten formateren. De overige schijven zijn dat niet. Hierop zitten nog wel lokale gebruikersgroepen waar ik van twijfel of die wel door de nederlandstalige w7 zijn gemaakt. Bijvoorbeeld de gebruikersgroep: SYSTEM? Lijkt me van de engelstalige xp pro x64 afkomstig?
 
System is een gewone 'gebruiker'.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan