• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

standaard getalnotatie aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

iefje

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2007
Besten mensen,

Is er een mogelijkheid de standaard getalnotatie aan te passen?

Als je op de knop op de werkbalk drukt van de standaard getalnotatie dan is dit de manier waarop een negatief bedrag wordt weergegeven.
[ 44.355- ]
Ik wil daarvoor hebben:[ -44.355]
Dit kan wel via de celeigenschappen door de standaard getal te kiezen, echter de standaard notatie die door de werkbalk wordt weergegeven, heeft een uitspatieering aan de rechtse kant van de cel. (zie de haken en doe even of dat de lijnen van je spreadsheet zijn) Dat vind ik wel mooi, dan staan de getallen niet zo dicht langs de lijn. Ik krijg dit niet nagebootst. Liefst dus zo aan te passen dat het met een druk op de werkbalkknop te doen is.

Wie weet een antwoord. Ik zou er erg blij mee zijn.
Met dank,

Yvonne

Ik weet niet welke excel versie jij gebruik, maar hier is standaard [ -44.355]

Geen idee hoe ik dat zou moeten wijzigen naar [ 44.355- ] , misschien als ik even in VB duik

Bedankt voor je reaktie, maar ik denk dat je met net verkeerd om begrijpt. De manier waarop jouw versie het weergeeft, is dus de manier waarop ik het wil, behalve dan dat ook bij jouw versie niet een spatie achter de getallen zichtbaar is.
Mijn versie is: excel 2002

OK, misschien bedoel je dit dan.

Ik gebruik zelf 2003 dus misschien klopt het voor 2002 niet helemaal wat ik nu schrijf.

Selecteer de cel of cellen die je veranderd wil hebben.
Ga naar opmaak en daarna Celeigenschappen.
Je ziet wat tabbladen staan, ga naar getal.
Bij categorie staat Aangepast.
Rechts daarvan staat type deze is normaal ingesteld op standaard.
Geef achter de d van standaard een spatie.

Nu zou je dit moeten krijgen [ -44.355 ]

Nou dat komt wel in de buurt, ik krijg dan inderdaad een spatie na het getal, alleen worden er dan geen decimale punten weergegeven.

Ik zie het ja.

Neem dan niet standaard, maar er moet iets staan van #.##0 of zoiets.
Geef hierachter dan een spatie.

Nou moe, dat is zo simpel dat ik daar nou echt niet zelf op gekomen ben. Hartstikke goed zeg. Dank je wel.

Heb je misschien ook nog een idee hoe ik dit aan de werkbalkknop kan krijgen? Is dat een kwestie van een macro toekennen aan een knop?

Beste,

Probeer het is met macro recorder? (kan soms wonderen doen :) )

Jantje

bedankt voor je reaktie, maar dat is de vraag niet.:D
de vraag is of je een macro kunt toewijzen aan een werkbalkknop!
Het opnemen lukt wel.
groet, Yvonne

Als je precies weet welke cellen, rijen of kolommen je wilt verbouwen is daar misschien wel een Macro voor te maken.
Ik haak even af nu, moet gaan werken.

Ik vind het fijn dat je even tijd hebt gemaakt, bedankt daarvoor, ben al een eind op weg geholpen.
:thumb:

Yvonne,

Klik op een werkbalk en kies aanpassen.
Kies nieuw en je hebt een nieuwe werkbalk
Kies opdrachten
Beneden in de lijst vind je macro's
Kies aangepaste knop en sleep die naar je nieuwe werkbalk
Met rechter muisknop kun je de opgenomen macro aan de knop toewijzen
Je kunt het knopvlak aanpassen aan je eigen smaak. Daarvoor moet je aanpassen weer hebben geopend.

GOH, wat geweldig nou ben ik echt helemaal geholpen.

Ik ga hiermee aan de slag, bedankt voor iedereen die meegedacht heeft.
Als ik eens iets terug kan doen, zal ik dat zeker doen.:D

Groet, Yvonne

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan