Standaard leeg document in word

corania17

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2012
Goedemiddag,

Sinds een tijdje is Word een beetje raar aan het doen.
Als ik een nieuw document aan wil maken wil ik graag een A4 formaat hebben maar Word geeft mij een A5.
Bij opening is de print richting omgedraaid, landscape wordt portret en omgekeerd.
Waar of hoe kan ik een nieuw leeg document bij opstart wijzigen van A5 naar A4 en hoe te bewaren?

Met vriendelijke groet, Corania.

Volgens internet:
Stappen om de normale sjabloon te resetten
Sluit Microsoft Word:

Zorg ervoor dat Word volledig is afgesloten voordat u begint.

Open Verkenner:
Open de Verkenner op uw computer.Navigeer naar de map Sjablonen: Typ %appdata%\Microsoft\Templates in de adresbalk van Verkenner en druk op Enter.Zoek de normale sjabloon: In deze map vindt u het bestand Normal.dotm.

Hernoem het bestand:
Klik met de rechtermuisknop op Normal.dotm en hernoem het naar een andere naam, zoals NormalOld.dotm of NormalBackup.dotm.Start Word opnieuw: De volgende keer dat u Microsoft Word opent, wordt er automatisch een nieuw bestand Normal.dotm aangemaakt met de standaardinstellingen van het programma.

Belangrijke overwegingen
Verborgen bestand:

De sjabloon Normal.dotm is een verborgen systeembestand. Mogelijk moet u daarom de optie om verborgen bestanden en mappen in Verkenner weer te geven inschakelen om deze te kunnen zien.

Aanpassingen:
Als u de naam van het bestand wijzigt, worden alle aangepaste lettertypen, AutoTekst-fragmenten, macro's en andere aanpassingen die u aan de sjabloon hebt aangebracht, verwijderd.

De sjabloon aanpassen:
Als u de standaardinstellingen voor nieuwe documenten wilt wijzigen, kunt u de sjabloon Normal.dotm openen, de gewenste wijzigingen aanbrengen in lettertypen, marges of stijlen en deze vervolgens opslaan. Alle nieuwe documenten die op deze sjabloon zijn gebaseerd, nemen deze wijzigingen over.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan