Standaard lettergrootte instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jascheltens

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2012
Ik ben er onder XP ook al veel mee bezig geweest en nu weer, onder W7 en PP2010. Als ik een tekstvak invoeg wordt er altijd een lettergrootte getoond die ik moet aanpassen. Bij ieder tekstvak op iedere dia! Ik wil mijn lettergrootte als standaard instellen. Voor alle dia's van alle presntaties. per dia iets anders instellen kan dan altijd nog,. Toch?Weet iemand hoe dat moet?

Daar komt het aanpassen van de lettergrootte wel in voor, maar dan op de manier die ik nu juist verfoei. Ik heb m'n vraag nu op een ander forum geplaatst. Dit kan gesloten worden en dat is niet hetzelfde als opgelost. :-)

Jij geeft het wel héél snel op.... Hier een Engelstalige uitleg. Duidelijk genoeg overigens.
En wil je de vraag sluiten, dan mag je dat ook zelf doen.

Nou of dat snel is hangt wel af van de kwaliteit van de antwoorden. Lees even de ketting van berichten. De site mydigitallife is misschien wel boeiend, maar kan niet worden weergegeven.

Ja nu werkt de mydigital site. Toen ik het verhaal over PP 2010 las dacht ik nu word ik warm. Je kunt bij thema's fonts ibstellen en zelfs nieuwe fonts maken. In het enhgelse voorbeeld van die site verschijnt er dan een venster met lettertype en lettergrootte. Ja, dat is wat ik zoek. Helaas in mijn PP 2010 staat de lettergrootte er niet Bij!!!

Wat is er toch aan de hand met de cursor op deze site? Het duurt sooms vele seconden voordat die zich verplaastst!

Dit probleem is niet opgelost. Voor de vorm zet ik de status op Opgelost, omdat er niet meer smaken zijn.

Ik heb al last van dit probleem bij PP 2003, 2007 en nu 2010. Iemand heeft precies aangegeven hoe het bij hem werkt, maar bij mij werkt dat niet zo, helaas.
Dus discussie gesloten, ik moet er mee leren leven, denk ik.
Ieder die gereageerd heeft bedankt!

Ik heb al last van dit probleem bij PP 2003, 2007 en nu 2010. Iemand heeft precies aangegeven hoe het bij hem werkt, maar bij mij werkt dat niet zo, helaas.
Dus discussie gesloten, ik moet er mee leren leven, denk ik.
Ieder die gereageerd heeft bedankt!

Ben je hier al geweest. Het moet toch kunnen. Ik heb nog eens dieper gezocht.
Wat kan ik doen met themalettertypen?
http://office.microsoft.com/nl-nl/p...010-HA010338409.aspx?CTT=5&origin=HA010338417
http://office.microsoft.com/nl-nl/powerpoint-help/wat-is-een-thema-HA010338417.aspx#BM3

Nee daar was ik nog niet geweest, maar wel op andere sites die over lettertypes gaan. Ga zelf maar kijken op deze sites: daar komt de lettergrootte ook niet op voor.

Ja maar probeer eens dieper te kijken. Ik heb voor je in powerpoint 2007, (die heb ik) een stukje gemaakt in powerpoint 2007, als voorbeeld, dan werkt dit zeker ook in PP 2010. Ik heb deze powerpoint ge-upload naar mijn documenten in Google als voorbeeld. Je ziet, als je hem opent, een tandwieletje, dan kun je dit downloaden als PPTX. En zien wat ik heb gemaakt.
Themalettertypen wijzigen. Lees de 1e link hierboven. Het is inderdaad wat moeilijk uitgelegd vind ik.
Klik hier

Laatst bewerkt:
Geweldig dat dit allemaal werkt. Bedankt voor je inspanningen! Toch praten we langs elkaar heen, denk ik. Kijk nog eens naar mijn eerste probleemstelling. Ik begrijp dat ik tekstvakken kan maken in allerlei lettertypen. Dat doe ik al jaren. Maar ik wil dat de lettergrootte blijft staan. Ik heb nu onder dat leuke beest een tekstvak ingevoegd. Meteen verandert het lettereytypen in Arial, grootte 14. Ik verander dat in 40 en type een paar ltters in. Die zijn dus 40 groot. Dan voeg ik een tweede tekstvak in. Als ik klik op de plaats waar het moet komen verandert de lattergrootte weer in 14!!!! Als dat bij jou bij ieder tekstvak op de sheet op dezelfde waarde blijft staan, heb jij het geregeld, maar bij mij gaat dat dus niet. Het lettertype blijft toch ook staan? Waarom gaat de grootte dan steeds naar één of andere geheime grootte die ergens in PP zit?

PowerPoint.JPG
Ik deed het zo. Toch blijft het inderdaad vreemd. Ik weet niet of je de orinele CD rom hebt. Anders zou ik eens kiezen voor een nieuwe install. Het moet toch kunnen op een of andere manier.
Bij naam vul je bijvoorbeeld verdana in nadat je die hebt aangevinkt in koptekst. Die heb ik opgelagen (opslaan) en deze hield hij vast voor alle pagina's in mijn PPoint.

Laten we stoppen. Ik heb het nog steeds niet over het lettertype, maar over de grootte.
Ik reageer nu niet meer.
Maar toch bedankt voor je inzet ook al heeft die tot niets geleid
Vrgr
Joop

Laten we stoppen. Ik heb het nog steeds niet over het lettertype, maar over de grootte.
Ik reageer nu niet meer.
Maar toch bedankt voor je inzet ook al heeft die tot niets geleid
Vrgr
Joop

Ja oke graag gedaan. jammer dat het niet lukt.:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan