Standaard lettertype na enter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jonathan1982

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2010
Hopelijk kort en simpel vraagje:

Ik heb mijn standaard lettertype voor een specifiek document ingesteld op Calibri 9pt. door in het raam Lettertype op calibri 9pt te klikken en daarna op standaard en dan op nee.

Maar elke keer als ik een kopje heb getypt en ik druk op enter, springt het lettertype naar Tahoma.

Hoe kan dat en nog belangrijker: hoe zorg ik ervoor dat dat gewoon calibri 9pt is?

Hallo Jonathan. Is dit het

ls MSWord wordt opgestart krijg je een nieuwe pagina met een aantal vaste instellingen, waaronder het lettertype Times New Roman. Dit is natuurlijk eenvoudig te veranderen, maar als je niet steeds dezelfde handelingen wilt doen dan kun je de nieuwe instellingen vastleggen, zodat MSWord voortaan met de door jou gekozen instellingen wordt opgestart.

Kies in het menu Opmaak het tabblad Lettertype en stel het gewenste lettertype en de grootte in en klik op de knop Standaard. Links onder staat ergens standaard. Bevestigen met ja. MSWord zal dan voortaan met jouw voorkeuren worden opgestart.

Laat eens weten.

Bedankt voor je snelle reactie!

Maar mijn punt is niet dat ik bij het opnieuw opstarten het verkeerde lettertype krijg,

Ik heb in 1 bestand dat ik een bepaald lettertype als standaardlettertype wil. Ik heb die standaard ook ingesteld zoals jij net zei, maar steeds als ik een koptekst maak en op enter druk, komt Tahoma tevoorschijn.

Maar ik ben er net achtergekomen als ik op een gedeelte van mijn document sta waar "gewone tekst" moet komen te staan waar Tahoma op van toepassing is, staat stijl op standaard, als ik op een gedeelte sta waar Calabri van toepassing is, staat de stijl ook op standaard. Wat ik nu gedaan heb, is op Calabri staan, rechtermuisknop op de stijl standaard en dan klikken op: "standaard bijwerken om met selectie te laten overeenkomen"

Nu blijft het lettertype netjes op Calabri staan als ik na het typen van een koptekst op enter druk.

Ik betwijfel alleen of dit de "geëigende manier" is...

Ik blijf het in ieder geval raar vinden, dat als je het standaard lettertype bepaald, dat die ineens niet geldt als je na het typen van een kopje op enter drukt. Maar goed, tis gelukt. Bedankt in ieder geval!

Ik blijf het in ieder geval raar vinden, dat als je het standaard lettertype bepaald, dat die ineens niet geldt als je na het typen van een kopje op enter drukt. Maar goed, tis gelukt. Bedankt in ieder geval!

Oke ja wel raar. Jij ook bedankt en opgelost. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan