Standaard lettertypen wijzigen W7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbolland

Verenigingslid
Lid geworden
5 jul 2001
Hallo,

Ik wil graag de standaard lettertypen wijzigen in W7.
Zoals in:
Verkenner, buroblad ( de text onder de icoontjes) enz.

Heeft iemand een idee?

Zelf heb ik al gekeken bij de Fonds maar daar kom ik niet verder mee evenals bij configuratiescherm/lettertypen.

Hallo Rob, hier de informatie die je wellicht verder brengt. Succes ermee. klik :)

En wellicht hier nog wat info, dus idee. klik video in het Engels.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Manamana,
Bedankt voor je reactie:thumb:
Je 2e klik was de uitkomst die daar staat en heb hier nu de lettertype staan die ik wilde
in W7.
Nu alleen nog uitzoeken of het ook te veranderen is in Windows Live mail.

Bedankt

Hallo Rob. De mogelijkheid om instellingen te wijzigen zit nogal verstopt in Windows Live Mail. Maar zo vindt je die toch wel:
  • Klik helemaal links bovenaan op het witte driehoekje in het blauwe tabbladje. (Pijltje)
  • Klik op Opties > en dan op Mail.
  • Ga naar het tabblad ‘Opstellen’ hier kun je andere lettertypes, groottes en kleuren instellen.
Dit gaat lukken.

Groet Manamana. ;)

Ja ik was daar gisteravond al achter gekomen.
Alleen de postvak in (email lezen) kan ik niet veranderen.

Rob, Volgens mij moet het zo. Lekker grootst.
1. Start Windows Live Mail.
2. Klik linksboven in beeld op de blauwe, rechthoekige menuoptie.
3. Kies Opties en Mail.
4. Open het tabblad Lezen.
5. Klik Lettertypen.
6. Wijzig de Font settings (Lettertype-instellingen) naarWestern European en klik
"Set as Default"(Standaard instellen)
7. Herstart Windows Live Mail.
8. Keer terug naar het tabblad Lezen.
9. Probeer het lettertype- en grootte opnieuw te wijzigen.

Je kunt wijzigen in normaal. (deze zal wel zo staan bij jou) groter en dan extra groot.

Ben weer benieuwd en succes. ;)

Gelukt , met een stapje groter.
Alleen zie ik in Proportioneel mijn nieuwe lettertype staan,
in Niet Proportioneel niet. Dus mijn oude email die ik al gelezen heb blijft
gewoon in W7 lettertype staan.

Rob

Mhh Listig, dat proportioneel. Je kunt eens even testen. Stuur een mailtje van een bijv: een vriend, die oude mail dus, naar jezelf.

Nu denk ik dat je kunt zien dat het lettertype wel groot, groter, grootst is. Die kun je dan vergelijken met de mail die je net verzond.

Is de mail (het lettertype) nu wel groter.

Naarmate je mailbox leger wordt zullen straks alle (nieuwe) mails in hetzelfde lettertype moeten verschijnen.

Bij mij staat deze nu zo. Voorbeeld van mezelf. lettertypen..JPG

Ben weer benieuwd. ;)

Als ik nu een email open, en zelfs die ik gisteren verstuurde en jou reactie staan in mijn nieuwe lettertype.
Tot dusver gaat het goed.
Wat ik eigenlijk bedoelde eerder op de avond was:
Als ik naar mijn postvak in kijk zie ik al mijn emails staan, en dat zijn er een stuk of 30. Deze staan nog steeds in W7 lettertype.
Als ik nu een email open, zoals jou reactie van gisteren, staat deze wel in de nieuwe lettertype in het onderste gedeelte.

Ik voeg een screenshot mee zodat je het visueel kan zien wat ik bedoel.
Het bovenste gedeelte blijf staan in de W7 lettertype terwijl een geopende email, onderste gedeelte, wel in de gewenste lettertype te zien in.

( ik vindt het wel ingewikkeld om een screenshot te plaatsen hier op helpmij)

Bijlagen

• ScreenShot001.jpg
    ScreenShot001.jpg
    100,1 KB · Weergaven: 70
Ja dat zie ik, nu ook dank daarvoor. Dat is de opmaak van degene die de mail verstuurt heeft en daar kun je niets in veranderen.

Dat is de instelling van zijn verzonden mail in de aanhef van de kop van zijn mail.

Maar de tekst is wel groot en daar gaat het dan eigenlijk om.

Dat is bij mij ook zo.

Ik hoop in ieder geval je voldoende te hebben geholpen en het leest inderdaad wat makkelijker allemaal. ;)

Ik had daar al een vermoeden van omdat iedereen dezelfde opmaak behoud van Live mail,
en jij bevesticht het.

Oke, je hebt mij mooi geholpen manamana waarvoor mijn dank :thumb:

Oke Rob, mooi het is opgelost. Kun je de vraag even als opgelost zetten, zodat anderen hier ook hun voordeel uit kunnen halen. Dank je voor de terugkoppelingen ook. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan