standaard map bij Openen en Opslaan in Outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

miekje87

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2010
Berichten
7
Hallo,

Als ik in Outlook iets wil openen/opslaan kom ik standaard eerst in de map "mijn documenten". Kan ik dit veranderen?

M.v.g.
 
Is niet aan te passen, behalve als je wilt dat alle windows-programma's die momenteel Mijn Documenten als standaardmap gebruiken die andere map gaan gebruiken. Ik neem aan dat je daar niet naar op zoek bent nu.

Wat je kunt doen is deze instructie volgen, waarna je kunt dubbelklikken op de nieuw gemaakte snelkoppeling in Mijn Documenten om direct in de map te komen waar je eigenlijk de bijlage wilt opslaan.
Betekent 1 extra stapje bij het opslaan ipv. het bladeren naar die gewenste bijlagen-bestandenmap.

Succes,

Tijs.
 
Niet geheel wat ik bedoelde.

Maar wat is het probleem als ik die andere map standaard laat openen?

Groetjes
 
Is niet aan te passen, behalve als je wilt dat alle windows-programma's die momenteel Mijn Documenten als standaardmap gebruiken die andere map gaan gebruiken.[...]

Het probleem ermee is daar toch duidelijk uitgelegd?

Tijs.
 
Goed, vraag anders formuleren:
Wat is het probleem als ik alle windows programma's die map standaard laat openen?
 
Je noemt de versie Outlook niet, maar in Outlook 2003 kun je het aanpassen, maar met een aantekening daarbij (*).
hier staat hoe. Komt neer op het toevoegen van een tekenreeks-waarde aan de registry.

(*) Wel de aantekening hierbij dat als je een attachment wilt toevoegen via het paperclip-knopje er dan óók in diezelfde map wordt gekeken. Natuurlijk heb je dit probleem niet als je een attachment rechtstreeks vanuit een map sleept in een nieuw bericht dat je aan het maken bent.

Succes,

Tijs.
 
Wat is het probleem als ik alle windows programma's die map standaard laat openen?

Dat is je eigen keuze. De meeste mensen stellen het op prijs dat programma's zoals Outlook Express, Word etc. hun spullen standaard opslaan in Mijn Documenten.

Wijzig je de lokatie van Mijn Documenten in de registry (wat je dus moet doen voor jouw doel als je een andere versie dan Outlook 2003 gebruikt, zie deze instructie) dan verandert dat gedrag, en gebruik je dus 2 mappen (namelijk eentje die je origineel als Mijn Documenten gebruikte en de nieuw-aangegeven map).

We horen wel wat je gekozen hebt te gaan doen.

Tijs.
 
Bedankt, maar ik snap er weinig van:confused: (mijn engels is niet zo heel goed)
Ik werk trouwens in Vista en met office 2007.

En omdat ik er zo weinig van snap, laat ik t wel zo staan.
 
Fijn dat je het advies opvolgt. Die tip van een snelkoppeling naar de gewenste map te maken in Mijn Documenten map blijft van toepassing.

Nog even m.b.t. het verhaal over niet begrijpen: De maplokatie van Mijn Documenten staat ingesteld in de registry (=soort 'database' met instellingen), onder de waarde Personal op de lokaties die in die link staan vermeld.
Omdat Outlook2007 niet te bewegen is om ergens anders dan in Mijn Documenten te beginnen bij opslaan van mails + bijlagen, moet je 'onder water' de lokatie van Mijn Documenten veranderen (in de registry dus) om Outlook zover te krijgen in de door jou gewenste map te gaan kijken.
Hierbij sleep je ook Word [etc.] mee, omdat ook Word [etc.] standaardmatig in Mijn Documenten opslaat. Je hebt immers de maplokatie van Mijn Documenten gewijzigd naar de door jou gewenste map.

Bedankt voor de terugmelding.

Tijs.
 
Bedankt voor de uitleg.

Ik heb Word, Excell en Powerpoint al wel aangepast (dat was simpel: bestand --> opties voor ... --> opslaan).
Daarom wilde ik t met Outlook ook, maar ja zo vaak gebruik ik t niet bij outlook.. alleen bijlages die ik in de mail wil zetten.. dan kopieer en plak ik t vaak.

Ik hou m zo
Thnx:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan