Standaard mappen in 8.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

GeorgetteS

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2006
Berichten
233
Ik heb Windows 8.1 geïnstalleerd. Als ik dan de windows verkenner open, staat er aan de linker kant 'deze PC' met allemaal mappen eronder. Ik heb mijn bestanden gewoon op een aparte partitie (A: ) staan, en die standaard mappen die windows in 'deze PC' laat zien, wil ik helemaal niet. ik heb een plaatje toegevoegd van welke mappen ik bedoel.

Nou dacht ik, misschien kan ik ze via de 'eigenschappen' verplaatsen van locatie en kan ik ze ook op de A schijf zetten. Dan doe ik al mijn bestanden in die mappen die windows blijkbaar per se wilde houden, en dan is het opgelost. maar nou heb ik iets vreemds gekoppeld en krijg ik het niet meer weg. Nou heb ik een soort van Inception in mn Expolerer :rolleyes:, want als ik nu op één van die mappen klik worden al mn mappen (die ik zelf had gemaakt) van mn A: partitie weergegeven. En dat is al helemaal niet de bedoeling want het wordt er erg onoverzichtelijk van. Ik had net die rot bibliotheken onder de knie.

In de eigenschappen kan ik de 'standaardlocatie' ook niet meer hertellen. Dan krijg ik namelijk een foutmelding. Ik heb printscreens toegevoegd. Hoop dat iemand me kan helpen. Alvast bedankt!

Paint.pngPaint2.pngPaint3.png
 
Om kort te zijn: er is een puinhoop ontstaan.
Allereerst raad ik aan om Systeemherstel uit te voeren naar een tijdstip voor je probeerde de mappen weg te krijgen.
1) rechtsklik op de Start knop
2) klik op Systeem
3) klik aan de linkerkant op Systeembeveiliging
4) klik op de knop Systeemherstel...
5) klik op het rondje bij "Een ander herstelpunt selecteren"
6) zoek een herstelpunt met datum / tijd van voordat je ging "rommelen"
7) staat er geen goed herstelpunt bij vink dan aan: "Meer herstelpunten weergeven"
8) klik op het gewenste herstelpunt
9) klik op Volgende
10) volg verder de aanwijzingen

Let op: je raakt beslist geen gegevens kwijt door dit te doen. Alleen installatie- en deinstallatie acties worden teruggedraaid, maar dat is geen echt probleem.

Als je dit hebt gedaan graag terug melden.
 
Dank je wel voor je reactie. Ik heb het systeemherstel uitgevoerd en nu zijn de mappen inderdaad weer 'normaal'. Rest dus alleen nog mijn vraag: hoe krijg ik die mappen weg onder 'deze PC'? Dit aangezien ik mijn A schijf gebruik voor mijn bestanden.
 
Die mappen blijf je op die plaats zien in de verkenner; daar is niets aan te doen!
Wel kun je maken dat die mapen verwijzen naar een andere map op je A schijf.
In dat geval moet je rechtsklikken op elk van die mappen, dan op Eigenschappen, dan op Locatie
en dan een map op je A schijf aangeven waar deze map voortaan naar verwijst.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan