Sabreur1970
Gebruiker
- Lid geworden
- 8 nov 2013
Ik ben een database aan het maken en ik wil hier ook afbeeldingen laten zien. Hoe ik dit aan de records gekoppeld kan krijgen is mij intussen gelukt. Nu wil ik echter voor die records, waar (nog) geen afbeelding van is een standaard plaatje laten zien.
Het koppelen heb ik als volgt gedaan (script hier wél kunnen vinden
):
De afbeelding, die ik wil laten zien als het bestand niet in de opgegeven map te vinden is, wordt bepaald door : CurrentProject.Path & "\pic\no-img.jpg"
Wat er nu met deze code gebeurt is dat bij elk record waarvan geen afbeelding gevonden is, het formulier de afbeelding van de laatst gekozen record laat staan.
Ik ben nu al twee dagen hier op dit forum aan het zoeken, maar ik kan inmiddels door de bomen het bos niet meer zien en heb het dus nog niet kunnen vinden. Is er iemand die mij kan helpen?
Ik ben een echte beginner in deze wondere wereld van VBA en hoop nog heeeeeeeeel veel te kunnen leren.
Het koppelen heb ik als volgt gedaan (script hier wél kunnen vinden

Code:
Private Sub Form_Current()
Call Plaatjeslezen
End Sub
Private Function Plaatjeslezen()
If Not Me.afbMedailleVoor & "" = "" Then
On Error Resume Next
Me.imgMedaille.Picture = CurrentProject.Path & "\pic\voor\" & Me.afbMedailleVoor
Else
Me.imgMedaille.Picture = ""
End If
If Not Me.afbLint & "" = "" Then
On Error Resume Next
Me.imgLint.Picture = CurrentProject.Path & "\pic\lint\" & Me.afbLint
Else
Me.imgLint.Picture = ""
End If
End Function
De afbeelding, die ik wil laten zien als het bestand niet in de opgegeven map te vinden is, wordt bepaald door : CurrentProject.Path & "\pic\no-img.jpg"
Wat er nu met deze code gebeurt is dat bij elk record waarvan geen afbeelding gevonden is, het formulier de afbeelding van de laatst gekozen record laat staan.
Ik ben nu al twee dagen hier op dit forum aan het zoeken, maar ik kan inmiddels door de bomen het bos niet meer zien en heb het dus nog niet kunnen vinden. Is er iemand die mij kan helpen?
Ik ben een echte beginner in deze wondere wereld van VBA en hoop nog heeeeeeeeel veel te kunnen leren.