Standaard stijlen + afwijking in 'Kop 3'

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leek007

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2009
Hallo Allemaal,

Ik ben een documentje aan het vertalen en daarbij de opmaak deels aan het aanpassen, maar ik kom tegen een probleempje.
Ik zou graag willen dat mijn 3e kop als volgt is: 1.1.N1, 1.1.N2, etc

Nu samen:
Kop 1: 1
Kop 2: 1.1
Kop 3: 1.1.N1

En als het ook maar even kan, per hoofdstuk (verschillende koppen 1) verschillende zelf te kiezen letters.

Is dit eigenlijk wel mogelijk?

Anders verlaat ik dit pad en ga ik gewoon de standaard stijl aanhouden.

Gr,
Leek.

Wat gebruik ik:
Office 2010 (word)

Nummeren op basis van Koppen gaat zo denk ik niet lukken; je kunt in een kopnummering nog wel eigen tekst zetten, zoals N voor het derde niveau nummer, maar dat werkt dan op alle koppen door. Wil je een nieuwe letter voor een volgend hoofdstuk, dan moet je dus op zijn minst een aparte kop 3 erbij maken.

@OctaFish, Daar was ik al bang voor, dan houd ik de gewoon stijlen aan.

Is het mogelijk om aanvink boxjes in word te gebruiken?
en zo ja, kan je daarbij ook een speciale actie laten uitvoeren?

Zoals:
vraag 1 blablablabla (vinkbox1:) Yes, (Vinkbox2:) NO

Als vraag 1 nu met NO beantwoord wordt, dan zou ik graag zien dat er onderaan in het document de nummers van de vragen worden getoond.

Of ben ik nu weer te veeleisend van word?

Dat kan wel, maar is een hoop werk :)

@ OctaFish, is dat programmeer werk (vbs?) of zijn dat functies?
En spreken we dan over een half uurtje of echt uren?

Het is op zich niet zo moeilijk om een vragenlijst te maken met vragen en antwoorden met tekstvakken, selectievakken en optierondjes. Al is dat laatste nog een klein beetje ingewikkeld, omdat optierondjes gebruikt worden voor antwoorden waarbij je één waarde mag kiezen uit een aantal opties. De optierondjes moeten dus aan elkaar gelinkt worden omdat bij het veranderen van een keuze het andere rondje uit moet worden gezet. Maar dat is nog steeds zonder programmeren te doen.
Anders wordt het als je teksten wilt laten verschijnen op basis van een bepaalde keuze. En dat lijk je te willen. Dat moet je inderdaad programmeren (in VBA, niet vbs, dat is een andere taal). En hoeveel werk dat dan is, hangt af van de hoeveelheid vragen. En de snelheid van de programmeur :).

Ik heb even een snel voorbeeldje gemaakt, dat overigens niet optimaal is, omdat het gebruik maakt van de eigenschap <Verborgen tekst>. En een beetje Word kenner weet dat je verborgen tekst zichtbaar kunt maken als je de knop <Weergeven/Verbergen> aanzet. Maar het idee zal hopelijk wel duidelijk zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan