• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

standaard uitdraai automatisch omzetten naar bepaalde indeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

webm

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2006
Berichten
70
Hallo,

mogelijk is deze vraag al eens eerder gekomen, maar ik kon het 1,2,3 even niet vinden. Ik zit met het volgende. Ik maak regelmatig standaard uitdraaien in het systeem. Welke ik ieder keer weer aanpassen zodat het een beetje vriendelijker uitziet. Hoe kan ik dit het beste in excel inregelen zodra ik het bestand heb, en deze in een keer de juiste layout kan geven?

zie voorbeeld 2 bestanden.
 

Bijlagen

  • zo wordt het altijd gemaakt.xlsx
    11,2 KB · Weergaven: 23
  • dit is een uitdraaiversie.xlsx
    8,8 KB · Weergaven: 19
Je maakt gewoon een rechtstreekse verwijzing door in het bestand uitdraaiversie op A2 te gaan staan, dan toets je het = teken in, dan klik je in het andere bestand op A2 terwijl je deze van te voren zichtbaar hebt gemaakt in het scherm (ten minste dat doe ik altijd), dan haal je de beide dollartekens weg, en je voert de formule door naar rechts en daarna het hele bereik naar beneden.

Excuus, ik neem mijn woorden terug, bij het gebruik van een autofilter komt er iets heel anders te staan dan een simpele verwijzing, dat wist ik niet.
 
Laatst bewerkt:
wat is het probleem, de koptekst met achtergrondkleur of de totaalregel?
 
wat is het probleem, de koptekst met achtergrondkleur of de totaalregel?

opmaak is het grotendeels, en er dienen altijd 2 kolommen standaard eruit gehaald te worden, de kolommen met 0 euro.
 
Zet deze macro in je persnlk.xlsb.
Start hem met het te bewerken werkblad aktief.

Code:
Sub M_snb()
   ActiveSheet.Columns(5).Resize(, 2).Delete
   Application.Goto ActiveSheet.Cells(1)

   With ActiveSheet.ListObjects.Add
      .ShowTotals = True
      For j = 3 To 6
        .ListColumns(j).TotalsCalculation = 1
      Next
   End With
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Zet deze macro in je persnlk.xlsb.
Start hem met het te bewerken werkblad aktief.

Code:
Sub M_snb()
   ActiveSheet.Columns(5).Resize(, 2).Delete
   Application.Goto ActiveSheet.Cells(1)

   With ActiveSheet.ListObjects.Add
      .ShowTotals = True
      For j = 3 To 6
        .ListColumns(j).TotalsCalculation = 1
      Next
   End With
End Sub

dit is precies wat ik zocht. hoe kan ik macro nu zo aanpassen dat ie standaard kolom ab verwijderd? en de tabel opmaak wil ik anders dus niet regel om regel andere kleur, maar misschien kan ik het zelf aanpassen. maar heb niet echt verstand van marco's...
 
svp niet quoten.

Probeer eerst eens de specificaties systematisch en volledig te formuleren, want nu is het hap-snap.
Daarna kun je beter geholpen worden.

Pas als iets nog niet verwijderd is, verwijdert de code het.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan